kaan74

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Katrine - 15 augusti 2011 09:14

Det är så tyst här hemskt ....

Dom tre stora barnen gått till sommarkyrkan och minstingen sover gott ännu.


Ja kalle han gick la sig han sover med ...bara jag som vaken funderar på vad dagen har att erbjuda för kul


/K

Av Katrine - 15 augusti 2011 00:56

Ja efter ALV åkte vi mot bullerbyn vi ska sova i en stuga där ska bli spännande.


Svårt att hitta men tillslut hitta vi dom som hyrde ut dom så vi fick våran stuga.

Var mysigt där bara skoj runt oss en skog med massa blåbär och smultron men någoin varit före så fanns inte mycket.


Vi laga mat barnen busa i skogen var en mysig liten stuga lagom varm.


På morgonen när vi vaknat och hade ätit skulle vi ner i bullerbyn och kolla innan vi skulle vidare till katthult.


Men ack nej nycklen till bilen var borta vi leta med barnen gav upp grät efter pappa var bara ringa han men han svara ju inte så jag ringde och ringde tillslut skulle han komma med nyckel så nu var det till att vänta jag hade panik ...


Undertiden så trodde jag flisan var borta med dålig täckning på mobilen kunde jag ej leta skita dom andra barnen Jossan var ensvi sa hon är här men kolla då hon hitta inte henne så hon gick ner till byn och leta ( bara litet ställe)

Men hon kom från stugan jag sa var har du varit under sängen fnissa hon....


Jag var ej på humör just då ....gick runt sparka med foten ilsken och besviken på mih själv varför skulle klara mej själv när jag gick där sparka såg jag något som jag sparka till jo nycklen jag var så lycklig skrek i skogen av lycka.

Ringde inf kalle som endå sa jag kommet endå nu är jag på väg

men innan han kom.


Men jag fick trevligt besök min bror och svägerska och bella och simila och kunde bjuda på lite nes kaffe. Dom stanna tills kalle kom...

Gick med ner i bullerbyn nja det var liten besvikelse enda som jag tyckte var likt var husen andra var inte som innan. Men nu vet man det nu har man sätt det.

Barnen hoppa lite i ladan.

Per dom åkte mot västervik och vi mot katthult.


Vilket ställe det var det var som att gå i filmen så sjukt likt ....vilken upplevelse något ni ska ta er tid att se när ni har vägarna förbi där.


SÅ fint kolla in mina bilder den 13 /8



/K


Av Katrine - 15 augusti 2011 00:00

Nu ska jag berätta om resan när vi var i vimmerby ....


Vi gick upp tidigt den 11 aug kom i väg vid 8.

Barnen var lite trötta och förväntans fulla men GPS ville bråka lite med mej men så gick det till slut.

Vi stanna 1 gång för dom behövde kissa enda stoppet hade ju ca 2½ timme framför oss.


När vi kom in i vimmerby var vädret lite ostadigt men vad gör det nu är vi ju här.

Hitta hotellet snabbt låg mitt i vimmerby vid torget.

Jag gick in checka in och tog biljetterna sen bar det av till Astrid Lingrens Värld.

Hade varit öppet ca 40 min innan vi var där men fick endå hyfsade platser .....Kosta ju 40 kr att parkera inte klokt ju ....


Inne så fick barnen styra lite takten och vart vi skulle kom lite regn men mycket lite.

Flisan gilla detta hon tindra med ögonen även jonte gilla det töserna varit där innan dom tycker det häftigt.

Hon fastna så klart för Pippi och fick kram av henne hon var så lycklig, kolla även in nya mattis borgen vilken kännsla se hela pjäsen dessa ljud effekter det så obeskrivligt barnen gilla denna med  satt fast klistrade, var häftig inne med i själva borgen ni kan se bilderna på bilddagboken men det inte samma kännsla som vara med.

Dom träffa emil och hans familj mm Ja massa hant dom med första dagen.

Det så skoj när dom visat sina små spex så sluta det inte där utan dom fanns med och barnen kunde fråga dom visa en massa det var så skoj.


Barnen hade så skoj det syntes på dom för skitiga var dom   

Sen tog vi oss till hotellet och lämna pakningen för att hitta mat fanns ett ställe runt hörnan hade tacos buffe tog kidsen inte billigt men vad gör man äta måste man ju gott var det.

Sen lekte barnen på torget fanns en båt och bullerbyn husen ....tog en del bilder på torget var så mysigt i vimmerby. Tog bild på dom med Astrid Lingren statyn

Sen sov vi gott ....


Sen dag 2 god frukost bästa med hotell barnen åt sig mätta kunde ta exakt vad dom ville.

Sen checka vi ut åkte till ALV igen ny dag lite bättre väder lite blåst men fint blev det lite andra pjäser och sång Dom var i skogen vid bröderna lejonhjärta smög på soldaterna och lekte med jonathan och skorpan men flisan gilla inte det alls hon blev rädd för soldaterna.


Men även denna dagen blev underbar kidsen lyssna ganska bra men ja dom ju barn.

Hände en rolig sak hände många men denna lever dom på ännu ....

Piraterna till pippi gick på båten där vi stod vi stod ju kvar efter vi visste detta sedan i går...
Jonte sitter på en sten och becka står sidan om tittar på piraterna, då dom säger vi saknar en men becka hade koll sa nä ni saknar 2 hon vet ej om att ena piraten sitter bakom dom på huk i tänkar ställning han sitter en liten stund innan han skrämmer dom så båda hoppar till som alla skratta även han han tog gav becka en kram ...


Det var skoj önska man filma det hela men jag tänkte ju inte på det ....


Men i dag handla dom liten sak som minne av visstelsen nöjda men trötta barn styrde vi vidare mot nya äventyr


/K


P.S glöm ej kolla in bilderna 11-12 aug 2011

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards