kaan74

Alla inlägg under juli 2012

Av Katrine - 27 juli 2012 22:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 19 juli 2012 10:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 16 juli 2012 16:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 11 juli 2012 11:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 8 juli 2012 06:23

Sitter här myser med lilla loppan och en kopp kaffe.
Har lämnat min stora tös vid tåget i ödåkra hon ska ut på äventyr.

Dom blev 9 st scouter från ödåkra /fleninge 2 ledare dom ska möta upp 2 ledare till i lund där dom ska byta tåg.
Ska ta ett tåg som tar dom till ämhult där ska dom åka buss mot Beaver Creek ligger i värmlands skog så från ämhult skulle det ta ca 6-7 timmar med ett stop, lång resa.

Jag lite små nervös för henne men jag vet hon kommer ju ha skoj men ja är man lite hönsig så är man.

  Sitter hon på perrongen och väntsr man ser hennes glädje i ögonen :D


Annars kommer inte denna söndagen bjuda på mycket blir lugn mysig söndag då jag helt slut från gårdagen.....


Ja just ja gårdagen  det blev en lite stressig morgon då man vakna kvart i 11 blev ju sent i säng på fredagen pga var hos min mamma min man och bror min satte upp ett staket till mamma och jag och Gilla var med och alla barnen, det var mysigt och skoj.


Men över till gårdagen.

Bara upp och plocka lite väcka alla barnen utom flisan som sov hos Gilla och Per, sen tog jag dom 3 barnen åkte till tassebo marknad min syster jobbar där och min mamma var där dom fixar lottstånd i förmån till katterna, så jag tog några lottor som vanligt vann man fina saker mamma duktig på att få folk vilja ta lotter då dom finna priser.

Sen hem ja då var svärfar här redan kalle fick hämta honom lite tidigare då kalle och jonte skulle på fotboll avslutning hade kört ihopa sig vi boka ju in kalaset innan vi visste detta.

Jag städa undan och mitt när jag gjorde det kom ju min underbara faster bettan alltid skoj när hon kommer.

Sen droppa gästerna in Marie o Micke med barnens kusiner Pontus och Rufus så kom ju Per och Gilla med bella och Felicia det ju hon som har huvudrollen ;D Hon blev glad över alla som var här.

Sen kom Daniella och även jenny och hifa och min mamma kom.

Då var alla samlade den som saknades var ju Jonathan och Kalle men dom kom in lite sväng innan grilllningen sen stack dom ner och grilla med dom på fotbollen.


Jag fick sen när gästerna gått fick jag köra hem kalles pappa det tog på mina krafter efter som jag inte klara så mycket så när barnen bråka så orka jag inte mycket.

Men jag fick köra ner kalle och några av fotbollsledarna till båten.


När jag la mig snurra allt och hade så ont :/ fortfarande ont där av lugn dag ...

Det tufft dra hela lastet själv ...


/K

Av Katrine - 4 juli 2012 10:38

Sitter ute och njuter på altanen så underbart väder i dag.Dom stora barnen är på brandorama och dom små hemma njuter dom med.Jag måste lämna en bok nere på stora biblioteket nu på fm och tar med dom små kidsen och gubben,Dom små ville låna någon bok kan vara mysigt sen hem mysa lite i solen ska ta mig till mamma på em när hon slutat.Hoppas hon bjuder på lite kaffe :) Härligt att ha sem även om man inget har planerat /k

Av Katrine - 2 juli 2012 22:37

I dag valde och skriva 2 bloggar då jag ansåg det ej tillhörde varandra.


Jag haft en bra helg och bra semesterdagar börja ju i torsdag vädret väll inte vidare men vad gör det man ju ledig ...

Var en sväng hos mamma i torsdag fm snacka lite var handla ....

I söndags kom familjen falkerup och det var trevligt dom fira felicia då dom inte kunde när vi har kalaset.

Hon fick två söta klänningar hon kunde ej bestämma sig så hon valde ha båda på sig vilken bus unge :D

Det blev bad för barnen från det dom kom till dom skulle åka stora grabbarna ( kalle och James ) tog per med sig på golfbanan och jag och veronica satt hemma åt goda scoones men jag åt kanske en för mycket fick akut buksmärtor var inte den bästa värden till Veronica.

Men jag kämpa för att endå vara god värdinna, vi passa på sola lite och jag var inte länge i solen men ack jag brände min endå ganska illa AJJJJ


När dom sen åkte stanna Per åt lite scoones även Gunilla kom hon hade helt glömt bort vilken dag Felicia fyllar år så hon hade present med sig till henne, men det tyckte felicia bara var skoj hon älskar att fylla år ....Gunilla kom ju på sedan att det inte är förren 9 juli och att vi ska ha kalas den 7 juli men efter som flisan sa till henne komma fira henne så fick hon för sig att det var den dagen ....

Men gör inget hon fick 2 tröjor ett par shorts och en parfym....


I dag har jag mått lite halv taskigt huvudvärk och mag smärtor inget skoj alls, vågar ju inte äta något ...

Dom 2 stora varit på brandorama sen kom gunilla förbi efter som bella var här efter brandorama ( hon går oxså)
per kom förbi han oxså på kort visist då han och Kalle skulle se HIF per bjöd med kalle för att hedra våran pappas bort gång ...tycker jag snällt av honom.


I dag kom Matilda och var med rebecka lekte dom lekte länge och hade skoj rebecka saknar ofta matilda då matilda nu mera bor i holland är bara här på sem för att hälsa på släkt och vänner.


Men dom leker så bra tillsammans dom ganska på hittiga med.


Nä ska se om jag kan få något i min mage om den nu inte säger i från ...


//K

Av Katrine - 2 juli 2012 22:29

I dag för 7 årsedan valde min pappa den enkla vägen ut ur livet det med stor sorg jag saknar honom men liten del av mig hatar att han valde den enkla vägen enligt honom.

Jag får aldrig veta varför kanske både på gott och ont att inte veta.

Men stor del av mig saknar honom och älskar honom.

Jag minns alla roliga saker jag gjort med honom men framför allt minns jag sista dagen jag såg honom var den dagen då jag döpte min son såg han stå vid ingången till kyrkogården han sa vi ses snart igen .....Men så blev det aldrig !!!

Önska att han fanns kvar och att han hade fått sett sina barnbarn växa upp !!!!

 

R.I.P

1956-10-09 - 2005-07-02

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards