kaan74

Alla inlägg under november 2010

Av Katrine - 26 november 2010 21:32

Jaha nu fredags kväll och jag helt slut ....sitter kollar just nu på cirkus möller i väntan på resultatet av Idol .....go JAY.....


Vad har hänt här då nja det snöat ute och i går när snön kom gilla jag det enda till jag skulle hem på kvällen skratta lite åt mina kolleger som hade problem komma in i bilen. men man ska nog inte skratta åt andras olycka för risken stor att man själv råkar ut för det, när jag skulle in i bilen fick jag ej i nycklen i förardörren men tänkte jaja tar passagerar sidan men även där fick jag ej i nycklen, hade bara ett val kvar ta mej in bakvägen som tur är fick jag upp bagageluckan kunde ta mej in.

Ja det var ej skoj då men nu kan man ju skratta åt det ....


I dag har jag ej gjort mycket bara jobbat blev liksom väckt kl 3.00 lillan skulle ej sova sa hon ville ej till dagis kan hålla en kvar i sängen en stund med mys men hon steg sen upp blev helt förtvivlad hennes pappa var inte där så hon skulle ringa pappa så det fick hon ....Men samma visa där inte sova mera, bara stiga upp även om det var segt som tusan.

Sen på jobbet klabba tvättmaskinen jag hade ju den i dag typiskt ....

Sen ringer jag mannen han informerar mej om att jossan skor gått i sönder dom enda hon hade ....Inget kul alls jag försöker ju hålla på pengarna men dom ser ut att trilla mellan mina fingrar ska ju till Ullared Grrr.
Det löser sig!!!


Jag sitter nu Gäspar tänker måste betala räkningarna så det är klart vi får se om jag pallar ;D


Kram





Av Katrine - 23 november 2010 10:06

Detta blir en snabbis då jag måste snart gå ...


Önska att jag fick vara ledig men ack nej måste till jobbet på medarbetarsamtal i grupp inget vidare alls att behöva ta sig till jobbet trots man inte vill.


Men innan det ska jag till min kurator inget som jag ser fram emot alls tycker det så tråkigt hon inte alls kul gå till men ack måste då läkarna inte hjälper mej annars


SÅ barnen ska snart till dagis men min minsta vill inte detta :/ men sonen han vill jobbigt värre att ha en som ska trotsa :/


SÅ jag inte hemma förren vid 17 tiden för jag ska till jobbet mellan 13:30-16:30 funderar på att få in mina julsaker så jag kan få upp staken i fönstret och ev julgardinen har ju putsat fönsterna inte så länge sedan jag får fundera på det tag till.


Men jag ska försöka slänga ut en blogg till i kväll ev lite bilder med men nja får se

vad jag hinner


Kram

Av Katrine - 21 november 2010 11:31

Ja det undrar jag vem läser min blogg jag vet någon pga sätter en liten kråka i min blogg.
Men alla andra det  kanske inte finns någon som läser min blogg utan skriver rakt ut i stora interet världen.

 

Men det gör igentligen inget då jag skriver för min egen del men hade varit kul veta vad folk tycker.

Ja vad händer i dag då nästan inget för min del ska ju jobba kväll så jag slappar nu då jag lite trött har haft svårt att sova i natt varför vet jag inte.

 

Men för dom andra så händer det en del , Min stora och mellan tös ska till kyrkan någon gudtjänst som dom ska deltaga i men tråkiga är att dom är ensama då jag jobbar och mannen min ska på annat håll.
Han ska med sonen och minstingen till ödåkras idrottshall för att sonen ska ta emot pris och det blir en del lekar dom har avslutningen på fotbollen.
Även där är det trist att inte kunna vara med och deltaga se hur stolta barnen är .

 

Kram

Av Katrine - 21 november 2010 00:22

I dag var det till att borsta av bilen i morse och det var inget skoj sitta i bilen som var så kall.

I dag fick jag mej tankeställare som jag fortfarande funderar över men kommer säkert aldrig på hur vissa tänker men det vara lära sig att leva med det   
Haft denna tankeställare sen jag kom till jobbet det vill ej försvinna kommer bli intressant kväll i morgon eller i dag det ju söndag nu


I dag fick min lilla donna komma till mitt jobb hon kom vid 9:00 det för att sonen min spelar fotboll och kalle han ju hjälp tränare det gör att flisan kan ej vara med direkt på golvet och springa runder och uppe i cafeterian själv nja ingen hitt heller så just nu är detta enda lösningen att när jag jobba dagtid under vinterhalv året. Hon gillar vara på jobbet och dom gammla gillar att ha henne där.

Men han hämtar ju henne kl 11:15 men inte i dag då sa hon jag ska inte hem utan du kan åka hem så kan jag jobba på "mitt" jobb.
Hon bara för go hjälpte till att torka golv hålla koll på tvätten.
Hon gick även runt servera maten och gav alla hakklappar så så gulligt ut även dom som inte behöver men tog glatt emot dom   


När sen kvällspersonalen kom så blev hon glad för hon ville jobba vidare med Susanne och Ingel sa till mej att jag kunde åka hem så stanna hon kvar på sitt jobb som hon sa.
Men jag undra ju genast hur ska du komma hem då ?

Susanne kan köra mej hon hittar ju *asg*


Visst är dom bara för gulliga.


När vi kom hem så var här så fint känndes skönt att komma hem min man så duktig glad att jag har honom annars hade jag aldrig klarat av lösa allt hinna allt ;D


I dag blev det tacos till middag så gott det var ju ett tag sedan jag åt det.
Sen somna jag sväng på soffan kan ju vara därför jag pigg nu men ska snart krypa ner i sängen.

När jag vakna så blev det lite mys med familjen och lite tv och popcorn, men när kidsen skulle lägga sig så fick becka så ont i sin mage   

Hon har troligen fått i sig något hon inte borde hon får så ont om hon äter något med komjölk.
Hon kalla på mej sa mamma dålig i magen vill inte vara det, men vi kom fram till hon ätit en bulle hon inte riktigt visste vad som fanns i den inte alls bra :/


Det värsta är nu att hon vill ju ha en julkalender som dom andra men efter som inte kan ha chocklad och jag vet ej hur jag ska göra kostar ju en del fixa en egen samt dom som finns med saker i som hello kitty kostar ju 199 kr och 4 sådan kalendrar kostar ju en del dom har lego som sonen hade velat haft även jossan och flisan vill ha *kaite" hello kitty men hon kan inte säga det :O
Det liksom 800 kr suck ..


Men jag får lösa det köper ju tvkalendern samt funderar lite på om jag inte ska köpa lite göra en egen kan ju handla fram till den 10:e dec sen kan jag se om dom har lite roliga saker ska ha lite som pennor, godis, bilar, ev någon figurer som dom samlar på
Men som alltid så löser jag det ;D


Nä ska kanske hitta sängen behöver ju sova inget man kan vara utan kan kanske man kan men jag ska ej prova då jag inte ledig förren ons ...ska bli skönt när gubben min har ledigt han ska ha från den 20:e dec- 7 Jan :D


Kram på er alla

Av Katrine - 19 november 2010 09:45

Nja ska inte klaga men det så typiskt alltid ....

 

Lämna ju bilen för att få vinterdäck och en hjul inställning var lämna den ca kl 7:00

Men dom ringde för ca 5 min sa bilen var nästan klar jaha tänkte jag nu kommer det mycket riktigt, dom kunde inte eller tyckte inte att dom skulle göra en hjul inställning pga att det var glapp med något i framvagnen det var ett konstigt namn så dom tycker inte det lönt att göra det förren det lagat men dom har ej delarna hemma    utan vi får lämna in den för att laga den jag ju ingen alls koll på om vi ska lämna in den eller inte men jag sa ja och fråga vad kostar det hon svara vet ej på rak arm men ska kolla upp det när jag hämtar bilen hon sa ett par tusen lappar suck.

Jag som ska till ullared men det får ju gå endå får handla lite.

 

Då frågar jag när hon säger vecka 49 när jag tittar ser jag att det är då jag ska till ullared och jag sa behöver bilen på fredagen så hon säger tar vi torsdagen den 9 Dec bara hoppas dom har den klar annars blir jag ju ännu mera ledsen

 

Bara se glad ut betala bilen utan bil klara vi oss inte

 

Kram

Av Katrine - 18 november 2010 18:54

Snacka om att man vet att man lever har  massa lek och prisutdelning som jag missar   pga jag jobbar men han har sin pappa och sina andra syskon utom jossan.

Jag slutar 21:15 får skynda hem då mannen ska till sitt jobb så jag ska länga kidsen i säng som inte sover sen ska jag själv krypa ner.

Nästa vecka lika mycket ....

Måndag 22/11 upp och jobba kl 6:45 börjar jag och jag ska lämna dom små kl 6:00 jobbar till kl 15:15

Sen hem och kan ta det lite lungt då inget inbokat som det ser ut nu bara jossan som ska till kyrkan ( töserna är i skolan på dagen 8:00-14:00)

Mannen ska jobba på natten .

Tisdagen 23/11 ska jag igentligen vara ledig men det sket sig   
Jag ska lämna kidsen på dagis kl 10:30 ska nämligen till min kurator kl 11:15 -12:15 sen ska jag ta mej till jobbet för medarbetarsamtal kl 13:30 till 16:30 sen hem töserna ska i väg till scouterna kl 18:30 till 20:00 då någon av oss får hämta det ganska mörkt ute vid den tiden lite hemsk väg att gå själv.
Onsdag 24/11 Ledig härligt ska bara till dagis kl 13:oo ska på utvecklingsamtal med flisan ska bli skoj   se hur hon är sen på kvällen är det gympa uppvisning som vi ska titta på kl 18-19

Torsdag 25/11 då ska man jobba igen men jag börjar 13:15 till 21:15 men efter som dom har dropp in på dagis valde jag att ta komp till 14:30 så kan jag vara där från 13:00 till 14:00 sen när kalle hämtar kl 15:00 kan han vara liten stund på dropp in man fikar gör något pyssel med barnen.
Fredagen den 26/11 Man åter lämna kidsen kl 6:00 och 6:45 ska jag vara på jobbet till 15:15 sen hem hålla lite fredag

Lördag den 27/11 Ska till jobbet kl 7:00 till kl 14:00 Rebecka ska till idrottshallen kl 14:00 dom ska ha uppvisning där och kalle ska vara med henne med dom två små detta vara till kl 16:00
Undertiden ska josse vara på julmarknaden på kyrkan och hjälpa till kl 15:00 till 16:30 jag får vara med där så jag kan vara i rebeckas ställe pengar dom får in ska dom göra något kul för nästa år.
Kl 17:00 ska dom båda till samma kalas det övernattnings kalas så bara dom små som hemma med oss kan tänka mej att vi ganska slöa då vi får vara igång hela dagen sonen ska ju även vara på fotboll mellan 10-11. Men min man ska till julbord denna dagen oxså så jag blir ensam med dom två små
Söndag 28/11 då blir det lungt enda är att jag ska hämta töserna senast 12:00 då becka ska på nästa kalas kl 12:50 på busfabriken till kl 15:30
Det blir att julpynta lite då det är första advent tror inte jag tar mej till råå på julskyltning då jag känner att det är inget viktigt men ska inte säga att jag inte ska göra det kan ju ångra mej

 

Sen kommer en ny vecka efter det lika hektisk men inte så intensiv

Men det skoj samtidigt att ha något att göra har lite datum i dec som är viktiga

 

29 nov föräldrarådsmöte

2 dec Julbord på wallmans
6 dec becka ska på kalas
7 Dec utvecklingssamtal med jonte
10 dec Ullared
12 dec avslutning på scouterna
13 dec får ta komp på morgonen då det lucia på dagis 7:15
14 dec öppet hus i josefins klass kl 18
18 dec avslutning på kyrkan men jag jobbar så övriga familjen får gå

Ja det är ju en hel del ;D


Kram på er

Av Katrine - 18 november 2010 13:04

Ja det var ett tag sedan jag skriev i min blogg och ja det har hänt en hel del nu.
Vet ej vart jag ska börja eller vad jag ska skriva men jag gör lite kort om vad som hänt hos mej

 

När det gäller jobbet så jo haft samtal med tjejen som snacka en massa och nja uträtt är det men jag kan säga att det spelar ingen roll har fortfarande lite svårt för henne men bara hoppas hon insett att inte värt att snacka om mej.
VI har haft medarbetarsamtal i grupp 1 gång det var mycket intressant ska ha en gång till ja båda gångerna är på min lediga dag men pengar alltid välkommande lite extra klirr i kassan.
Jag har fått lite mer utmanade ansvar i mitt ansvarsområde maten det utvecklas en del.
Ja sen äntligen kom löneökningen men ack vad lite man fick men inget att göra åt.

Jag var den 5 nov på Ladies Night med min undernbara vän Veronica kan säga det var så härligt och så skoj vi hade ju matbiljett börja med lite mingel med lite bubbel dricka och massa skojiga tävlingar som man deltog i men tror inte jag vunnit   
Sen fick vi våran plats vi hade bra platser så bara det var skoj maten var kanon och även sällskapet runt oss nja utom en hon satt i mitt knä ett par gånger hon var ganska dragen undras om hon minns något   
Sen såg vi showen vilken kanon röst Brolle har vilka ögon Mumma   

Sen var vi på efterfesten och jag köpte mej en dyr drink men inte ofta man gör sådant. Men vi fick deras autograf och en del bilder som ni kan se på min bilddagbok.

 

Jag har haft ett party hemma erotik party och jag bjöd in lite kompisar och kolleger vi blev visserligen inte många men ack så skoj vi hade som jag skratta och blev lite vin eller ska jag säga lite för mycket vin   

Haft josses kalas oxså det gick hur bra som helst !

 

Sen har man fått en och annan tankeställare under veckorna som gått men inte kommit fram till något vettigt.

 

Nä jag har några milstopar nu och massa inbokat värsta helgen är ju nästa helg då händer mycket så allt måste ju klaffa men det gör det säkert.
Sen ska jag ju på julbord med några underbara kolleger den 2 dec sen bär det av till Ullared den 10 dec men min underbara vän veronica och mina två stora töser ska bli skoj.

 

Nä måste ta hand om en liten sjukling flisan har ont i halsen och det märks i hennes mage att hon inte allt för frisk Urk   

Kram



Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards