kaan74

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Dubbel besök

Av Katrine - 15 augusti 2011 00:00

Nu ska jag berätta om resan när vi var i vimmerby ....


Vi gick upp tidigt den 11 aug kom i väg vid 8.

Barnen var lite trötta och förväntans fulla men GPS ville bråka lite med mej men så gick det till slut.

Vi stanna 1 gång för dom behövde kissa enda stoppet hade ju ca 2½ timme framför oss.


När vi kom in i vimmerby var vädret lite ostadigt men vad gör det nu är vi ju här.

Hitta hotellet snabbt låg mitt i vimmerby vid torget.

Jag gick in checka in och tog biljetterna sen bar det av till Astrid Lingrens Värld.

Hade varit öppet ca 40 min innan vi var där men fick endå hyfsade platser .....Kosta ju 40 kr att parkera inte klokt ju ....


Inne så fick barnen styra lite takten och vart vi skulle kom lite regn men mycket lite.

Flisan gilla detta hon tindra med ögonen även jonte gilla det töserna varit där innan dom tycker det häftigt.

Hon fastna så klart för Pippi och fick kram av henne hon var så lycklig, kolla även in nya mattis borgen vilken kännsla se hela pjäsen dessa ljud effekter det så obeskrivligt barnen gilla denna med  satt fast klistrade, var häftig inne med i själva borgen ni kan se bilderna på bilddagboken men det inte samma kännsla som vara med.

Dom träffa emil och hans familj mm Ja massa hant dom med första dagen.

Det så skoj när dom visat sina små spex så sluta det inte där utan dom fanns med och barnen kunde fråga dom visa en massa det var så skoj.


Barnen hade så skoj det syntes på dom för skitiga var dom   

Sen tog vi oss till hotellet och lämna pakningen för att hitta mat fanns ett ställe runt hörnan hade tacos buffe tog kidsen inte billigt men vad gör man äta måste man ju gott var det.

Sen lekte barnen på torget fanns en båt och bullerbyn husen ....tog en del bilder på torget var så mysigt i vimmerby. Tog bild på dom med Astrid Lingren statyn

Sen sov vi gott ....


Sen dag 2 god frukost bästa med hotell barnen åt sig mätta kunde ta exakt vad dom ville.

Sen checka vi ut åkte till ALV igen ny dag lite bättre väder lite blåst men fint blev det lite andra pjäser och sång Dom var i skogen vid bröderna lejonhjärta smög på soldaterna och lekte med jonathan och skorpan men flisan gilla inte det alls hon blev rädd för soldaterna.


Men även denna dagen blev underbar kidsen lyssna ganska bra men ja dom ju barn.

Hände en rolig sak hände många men denna lever dom på ännu ....

Piraterna till pippi gick på båten där vi stod vi stod ju kvar efter vi visste detta sedan i går...
Jonte sitter på en sten och becka står sidan om tittar på piraterna, då dom säger vi saknar en men becka hade koll sa nä ni saknar 2 hon vet ej om att ena piraten sitter bakom dom på huk i tänkar ställning han sitter en liten stund innan han skrämmer dom så båda hoppar till som alla skratta även han han tog gav becka en kram ...


Det var skoj önska man filma det hela men jag tänkte ju inte på det ....


Men i dag handla dom liten sak som minne av visstelsen nöjda men trötta barn styrde vi vidare mot nya äventyr


/K


P.S glöm ej kolla in bilderna 11-12 aug 2011

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards