kaan74

Direktlänk till inlägg 12 januari 2021

Nytt år nya utmaningar

Av Katrine - 12 januari 2021 03:58

Nytt år nya utmaningar, så man brukar säga men vill ju bli av med gamla utmaningar innan nya åter kommer.


Vi hade en mysig Jul, min mamma kom över och min syrra. Det var meningen att min bror skulle komma men hans dotter hade blivet sjuk valde vara hemma med henne, men han kom in om snabb visit.

Kvällen börja med att vi åt lite Julmat fick hjälp av mina störa töser att fixa maten.

Sen skulle vi testa och spela julklapps spelet, det var skoj, så härligt att se kidsen hur dom försökte på den gåvan som såg mest intressant ut. Verkligen skoj så detta kommer nu mera bli att vi gör detta.

Sen blev det så klart utdelning av klappar, hoppas att mina barn uppskatta dom även om det inte kanske blev som jag tänkte mig pga ekonomiska men jag vet att jag uppfostrat dom väl så tror dom uppskatta det dom fick.

Kan ju kompencera det till dom under året som kommer kanske.


Ja sen kom mellan dagarna jag skulle jobba men vi åkte en sväng till min svärfar, gav honom lite julmat som han uppskatta.

Det bästa men att komma till jobbet var att vi hade öppnat upp avdelningarna, men bara för det kan man inte känna sig säker utan man måste endå vara varsam smittan ju kvar.


Nyår fira vi hos våra underbara vänner i höör, nja jag kunde bara stanna till 20 då jag skulle åka till jobbet fira i nya året där.

Men jag fick en fantastisk 3 rätters sm var laga av deras äldsta son. Kan lätt anlita honom när jag behöver en bra kock.


Sen har det ju bara varit som vanligt, nja näst intill.

En av barnen börja skolan igår måndag, går sista terminen på gymnasiet så blir ha en student till sommaren.

Dom andra 2 börjar på onsdag den ena går sista terminen på högstadiet kan inte fatta han ska söka till gymnasiumet bara hoppas han kommer in på det han vill till hösten.

Sen den andra går sista terminen i årkus 7. 
Dom börjar skolan med att läsa hemma på distans bli intressant se hur det ska gå med 3 st som ska vara hemma sammtidigt och läsa.


Jag ska ta vaccinet och jag tänker inte lyssna på folk som talar om alla fel och brister med vaccinet, jag säger som så här än är det en eget val och man ska få välja vilket man vill och jag väljer att ta det. VI får ta det via arbetet så ska ta det nu i Januari, även min stora tös ska ta den via jobbet nu i Januari, även hon fick välja vad hon ville.

Jag inte rädd över att ta det, bara lite fundersam på hur jag reagerar på det, återstår att se.


Men året börja inte alls lungt utan fullfart i 2021, Ett av barnen var på förhör hos polisen i ett ärende som vi anmält, kan inte gå in på detaljer än men ni som vet vad det handlar om kan jag säga att hon inte ensam om råka ut för detta och polisen tar det på allvar bara hoppas det går som polisen och vi vill och dom andra som utsatta.


Det så att BUP har sina köer och vi behöver komma till dom med våran minsta men det vänte tid, hennes äldre syskon ju utred eller går för att bli det, hon mår ju inte bra hon behöver hjälp det vi kan göra nu är att gå till familje enheten på socialen, dom kan hjälpa, många tror dom bara försöker seprera familjer men dom kan mer än så hjälpa för att man ska kunna få hjälp och stöttning i skolan o hemmet mm. 

Nu kanske många tror vi stora problem men det har vi inte utan det är att vi blir inte direkta tagna på allvar att hon behöver stöttning och även vi vuxna menar vi har kämpat och vi stöttar våra barn att dom ska få göra det som dom vill, deras drömmar men då måste man kämpa och försöka ta alla genvägar och hjälp man kan få.


Just nu så står vi med en bil, körde som vanligt till jobbet i fredags kväll men jag kom en liten bit börja en röd lampa lysa med texten STOP  Sen inf bilen mig om att det var maskinfel, jag fick stanna bilen kolla men kunde inte höra något konstigt, ringde mannen sa jag måste prova köra till jobbet sen får vi lösa hur vi fixar hem bilen. Det gjorde han det kom en bärgare som tog bilen till verkstaden. Sen fick mannen gå upp tidigt på lördagen för att hämta upp mig.

Denna vecka kan vi klara oss utan bil, men sen blir det tufft veckan där på men tur att min man har bra kolleger som kör även den veckan dom samkör.

Jag ringde verkstaden men dom kunde inte tala om när i veckan dom kunde kolla bilen, men dom ska höra av sig så nu väntan på se vad som fela och vad summan kommer att kosta oss.

 

Mer spännande så här blir det inte just nu, vet ej om detta var så spännande blogg inlägg men drömma kan man ju.

 

/K

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards