kaan74

Alla inlägg under mars 2011

Av Katrine - 29 mars 2011 11:02

Ska städa lite på ovanvåningen så jag sitter just nu i R o F rum.

Sitter funderar lite så trött på detta nu att R aldrig får ha sin lilla egna hörna utan måste ha sin lilla systers röra.


Jag ska ju dela av rummet med 2 billy hyllor som jag ska "få" av svärmor när hon hittar lösning på sitt problem.

Vill ju bli klar så fort jag får det så kan jag få ordning på rummet :D


Känn ingen press alls svärmor jag vet att du letar och funderar på bästa lösningen.


När vi sen fått dom har jag lite  saker jag víll hitta pengar till.
Det ena speglar som jag ska "klistra" på ena baksidan av billyhyllan som rebecka ska mot sig så hon får en spegel ;D

Sen vill jag ha en låda till sängen som man sätter vid fot endan

   

Detta vill jag ha till hennes säng ena endan ....Den kostar 700 kr hade passat perfekt men kostar ju ;/ Se om jag kan hitta pengar ....

Sen behöver hon en garderob oxså den hon har faller snart samman bara tidsfråga har lite funderingar på vilken typ hon ska ha ...

 

två av denna garderob en till R och en till F kostar 1700 kr st det är ju 4100 kr för dessa möbler hade varit perfekt :D


Men jag ska ju hitta dessa pengar ..Men vart ???

Ingen som har pengar över bjuda mej på ;D *hihi*


Kram


Av Katrine - 26 mars 2011 13:50

Då är det lördag och städat och ska snart ta mej till jobbet börjar ju 15:00 när jag jobbar kväll då jag endast jobbar 75%.

Tycker det helt okej med tiderna men inte inkomsten vet ju inte om FK ska strula.


Ja pengarna det inget kul alls med pengar då dom tar slut innan dom borde ta slut men bara bita i äpplet och kämpa vem vet kanske kan man lösa det endå men nog om det alla har vi penga brist mer eller mindre...


Snart ska min man börja invenstera i sina tänder bra tycker jag även om det dyrt kan inte fatta att det ska kosta så mycket borde finnas lite gränser men dom vet att det är måste för många så då vet dom ju att folk betalar ....


I går köpte jag fina blommor till min underbara man för han fylla år jag ska betala 3 biljeter till han till HIF hemma matcher fast den 10 april den biljetten fick han gratis från fotbollen.

Men det inte mycket jag ger han men vi har ju varandra handlar lite då och då


Jag mår siså där men jag kämpar har just skickat i väg ett brev som jag hoppas ska göra att kan snart må bra.


ska snart fara då jag måste inom familja och byta ett par skor chansa i går men med storleken till flisan men nä borde ha 1 st större skor kostar så jag kan inte bara ge bort dom handla nya blir att fara upp och byta.

Behöver lite kläder till barnen suck men får hoppas att i April lönen blir bättre så jag kan handla något litet till dom


Nä nu ska jag göra vid mej sen fara mitt ärende sen till jobbet ...


Kram

Av Katrine - 24 mars 2011 01:55

Vet snart verken ut eller in ...
Just nu mår jag skit känner mej mega hemsk och misslyckad bara mot gångar hela tiden orkar inte detta.

Varför ska pengar vara en del av ens oro, ångest just nu känns det som det tar över.

Varför denna kännsla just nu jo gick igenom lite räkningar inkomst då jag nu har fått allt
Och det var inget skoj jag förlorar ca 4500 kr pga varit hemma ganska mycket pengar sen har ju även mannen min varit hemma han förlorar runt 2500 kr.
Men igentigen ska ju inte detta vara ett problem då man måste kunna vara hemma.

Men i vårat fall så är det just så....
Men blir att snåla som bara den men det hjälper ju inte då ond cirkel jag hamnat i


Jag önska jag hade ca 50 000 -60 000 kr vinna ja vad som för detta är det jag behöver för att bli av med en del som i sin tur kan göra en del plus på kontot.

Men varit hittar man dom pengar utan Låna av banken ????

Ja det säkert många som önska dom hade massa pengar, så dom kunde leva livet.


Men ska ju vara tacksam endå men just nu kan jag inte detta då jag behöver dom pengar för att kunna släppa en del av min oro.

Har ni tips så tar jag emot dom ....
Enda just nu hitta annat boende få ner kostnaden där men ganska svårt hitta just i ödåkra och vill ju inte barnen ska flytta så blir att hitta andra lösningar till problemen.


Har ju många planer för trädgården med men som det ser ut så får vi lägga det åt sidan inte viktigt så sätt men för oss är det.


Just nu kryper det i min kropp och jag kan inte komma till r0 måste sova måste sova fan fan kan inte.


Av Katrine - 17 mars 2011 00:49

Sitter här klockan mycket lite svårt att komma till ro då man har massa spöken i huvudet lite olika tankar ....


En stor tanke är pengar varför ska man hela tiden tänka just på detta jo för det är ett problem man har man ju inte ensam om dessa bekymmer.


Just nu vet jag att jag måste ha lite pengar till saker jag vill ha men som jag även behöver men frågan är hur och vad man ska göra just åt det.

Det bästa är ju att jag äntligen börjat spara till en fond var banken som fixa det.
Inte stor summa men endå en summa 300 kr vissa kanske detta är en själv klarhet men inte för alla.
Men det känns skönt.
Men jag har ju lite borde betala av som jag betalar men man vill ju leva så blir inte så höga summor men dom man säger små bäckar ju oxså bra.


Men just nu behöver vi pengar till tandläkaren min man måste besöka dom fixa sina tänder dyr historia fattar ej att dom tar så mycket betalt men dom vet ju vart dom kan plocka pengar.
Men jag smart tänkte jag så kontakta banken både på gott och ont, men dom villiga att höja lånet men då vill dom att vi ska spara lite till, så bara göra det, men jobbiga är dom vill vi ska spara en del i månaden men måste ju försöka hitta en mellan lösning.
Men skönt att det endå kan lösa sig lite.


Men känner endå lite panik då jag börjat inse att våra bilar inte kommer hålla i evighet men vart hittar man dom pengarna ??? det frågan just nu bara hoppas dom håller minst 2 år så löser det sig nog.


Ja sen har ju lösningarna vi måste fixa ...
Måste ha det skåpet till toan och packningar och plopp till vasken.
Sen har vi ju ovanvåningen behöver ju billy hyllor 2 st men det har jag löst kommer andra problemet det skåp som kostar 700 kr som becka hade behöft vid sin fotända av sängen så hon kan "gömma" saker för sin lilla syster då dom delar rum.


Sen måste jag ha pengar till kläder till kidsen men jag fundera på om jag inte kunde ta dom en och en handla för ca 500 kr var så ev 2 ena månaden och två andra månaden men man ska ju ha pengarna finns ju en del hål att stoppa dom i.


Men man aldrig nöjd för när man fått så man kan fixa detta hittar man andra saker man ganska konstig.


Men måste hitta ett annat tanke sätt något som får en att tänka på annat i stället men vad pengar ju den ständiga frågan ...


Nä klockan mycket just ja jag fyller ju år nu hela 37 år ...just ja såg just ett linne jag vill ha kosta ju bara 199 kr men ack så snyggt men drömma får man det får ju min man då jag vet han vill ha HIF års kort så han kan gå på fotboll men dom pengar finns inte så jag kan gott klara mej utan linnet


Kram

Av Katrine - 17 mars 2011 00:30

Måste även berätta om min Måndag som var lite jobbigt till en början men som sluta härligt.


Jag var på jobbet på fm slutar ju som sakt kl 13:15 just nu och kom hem kände mej trött kanske för jag "för sov mej" kom i tid till jobbet men stress då jag vakna 5:50 ska få upp 2 st och ta mej till dagis till 6:00 kan ni räkna ut resten själv. Tror inte kidsen vakna riktigt då allt gick så snabbt.


Så Man var ganska seg på jobbet  men man håller sig alltid ovan ytan endå.
Jag kom hem var ej vaken länge mannen väckte mej sen bar det av till dagis att vi båda gick var för att sonen min skulle till ögonläkaren. Mannen tog han dit och jag gick hem med lillan.


Men trött som bara den somna jag på soffan igen, vakna av att telefonen ringde det var min bror men jag hängde inte med vad han sa hörde hemma vänta på bella i kyrkan JA sa jag, somna till igen men sa till kalle Per skulle komma över i väntan på bella.


Men hörde dörren snegla upp ser att inte bara min bror utan hans tjej tänkte okej får stiga upp vara social.
Kom ut i köket ser dom varit på Ikea köpt just det jag ville ha talrikar visa ju min svägerska när vi var där att när ekomoin tilllåter ska jag köpa det då jag behöver nytt.

Min första tanke var fy så elak man kan vara handla det jag vill ha.

Tror min bror såg att jag vad jag tänkte, han säger att det till mej och kalle då vi fyller år inom kort.

DÅ blev jag glad helt underbart att dom köpte något man vill ha

TUSEN TACK TILL ER ni vet hur man gör någon glad.


Sen när dom gick somna jag igen men vakna flera gånger av jag mådde illa troligen för mitt dåliga intag av mat ....


Kram


Av Katrine - 16 mars 2011 23:54

Snacka om att bil överraskad i dag.


Jag kännde mej inte på humör i går 15/3 kännde mej nere samt att jag hade ont i magen trodde att det var magsjuka eller jag visste inte vad det var men i dag vet jag att bara magen var ur balans över att jag inte åt så bra den 14/3 ....


Men som sakt så i dag skulle jag städa men innan dess tog jag min tös till tandis kände jag hade enerig i dag . Tänkte när jag kom hem att jag skulle äta lite frukos och ta tag i hemmet ....


Men när jag just tagit sista tuggan av min macka och satt och "spela" på FB knackar det på dörren först tänkte jag ja ha nu ska komma någon att leka med någon av dom små då knackningen ej var så hård men sen tänkte NÄ dom flesta ju ej hemma dagtid ...


Jag tar mej till dörren öpppnar liten springa tittar lite ner åt lite för att stoppa katterna. Kollar upp ser veronica där först fatta jag inte att det var hon efter som varför skulle hon köra i helsingborg hon bor ju i Höör och skulle jobba.


Jag såg nog ganska rolig ut som en fågelholk som är tom   


Jag bjöd in henne men jag fatta inte det riktigt inte vad hon gjorde hos mej oanmäld hon är ju alltid välkommen men vi bort lite "långt" i från varandra så klart man van vid att planera.

Veronica hade ju planerat detta kollat lite med kalle att jag inte skulle något och om det gick bra för honom.
Hon hade köpt en fin blomma och kruka lite scrapping saker.
Hon vet hur man uppmuntra en, ja blev så glad och inom mej kom tårana vet att jag har en sådan fin kompis.

TACK Veronica du underbar   

Får ju inte glömma min man som hölt detta hemligt och var så go att han steg upp tidigare älskar honom verkligen   


VI satt hemma i köket drack kaffe hade ju bara det hemma kändes dumt liksom men tror hon endå uppskatta det hela.
Härligt att prata med henne om allt möjligt.

Sen väckte jag mannen sen gick jag och veronica upp på Väla.


Gick in på HM hitta två saker ena till stora tösen en till mellan tösen.
Blev det gina hitta en snyggt linne jag vill ha men kosta ju 199 kr men fan vad snyggt blir att drömma, då vi behöver pengar till andra saker.


Sen blev det fika på waynes coffe satt ett tag snacka där var så mysigt.

Tog oss in på ikea berätta våra ider ...

Tiden bara försvann snabbt lite tråkigt då det var så härligt glömde bort alla mina bekymmer.


Jag bara älska denna dagen tusen tack veronica ...


Kram

Av Katrine - 11 mars 2011 10:54

Jag inte haft ork eller tid att blogga känner mej lite kluven i allt men kanske bara bra inte vet jag ...


Min son åkte ju till sin farmor för att få vara ensam med sin jämn åriga kusin P. Skoj för honom men tråkigt för mej blir lite saknad, men det blev stor saknad tänker på honom hela tiden.
I dag fick jag prata med honom så skoj ...i går hade han inte tid att prata.

Han prata mycket om Mi det är Faster M nya "gamla" kille. Han sa han gillar honom skarp och han ska få sova hemma hos honom i natt han hade häftiga spel och en stor lastbil, det min gosse det :D


Här hemma flyter det på som vanligt mannen jobbar kidsen skolan/dagis.


Jag har nu fått en sjukskrivning 25% haft det sen i förra veckan, jag tycker det lite jobbigt men jag vet det är för mitt egna bästa så jag inte blir sämre.
Jag jobbar korta turer när jag jobbar lite ovant men skönt.


Jag vilar så mycket jag kan och försöker att bearbetar mina tankar det går bra i mellan åt.
Jag går ju hos en psykolog och fick ju uppdrag att skriva det jag äter samt mina tankar om det. Kan säga i mitt fall var det lärorrikt men skrämmande fick panik oxså.

Men i går var jag hos min psykolog fick då nytt uppdrag det var att få in alla målen skita i vad jag äter bara jag äter mina mål.

Så det blir en utmaning.


Men har mycket tanka på pengar då lite vi skulle behöva vissa saker mer akuta en andra.

Jag behöver köpa ett nytt skåp i badrummet den vi har ramlar snart samman men man tänker kan ju vänta lite till, men hitta ett som jag gilla som skulle passa in i badrummet men inte nog med det skulle behöva ett duschskåp eller vad det heter samt nya pakningar och ny plupp eller vad det heter i vasken :D

Men man tänker ska inget viktigt just nu. Men det är det jaja det löser sig väll :D

Jag vill ju ha en ny soffa med då denna ser klumpig ut just nu men dooom vi har duger ett tag till men måste få drömma om pengar saker man vill ha ;D

Fast man har lite panik nu när man jobbar lägre fast förlorar inte så mycket på det jo om Fk strular men aldrig haft problem med dom så ska nog inte vara några problem ....


Sen har jag hittat servic på ikea som jag vill HA var ju där i går med min underbara svägerska hitta jag snygg färg skulle bli ca 500 kr för det jag vill ha sen då det till badrummet ca 600 kr så nu får man spara lite ;D


Ja mannen ska nu börja gå till tandläkaren han har skjutet på det av olika anledningar men kommer kosta men ta lite i taget han måste så vi få kämpa vi kommer att lyckas det vet jag men endå ska man oroa sig ...


SNart kommer våren smygandes och massa ute arbete måste få i ordning på mina stenar fixa mera stenar plocka undran.


Har en dröm att få bort alla enbuskar sätta staket vi vet hur vi vill ha det men nu ska man hitta enkelt sätt att få bort dessa enar och kolla om vi får ta bort dom men fan vad snyggt det kan bli renare och finare i trädgården.
Tips motages :D


Vi ska inget i sommar detta blir vårat projekt enda vi ska lite små utflykter hälsa på i småland tänkte vi trädgården måste bli klar ju ;D

Vi har ju ej gemensam sem detta år mer än v 33 men så är det i bland ;D


Nä lillan vill ha flingor bara fixa detta ;D


Men ville bara säga att jag har den bästa mannen och barnen man kan ha älskar dom ....

Kram

Av Katrine - 3 mars 2011 20:46

Måste bara göra ett tilllägg!!!


Jag har en underbar man och barn jag älskar dom innerligt utan dom hade mitt liv varit tomt.


I dag kom min son till mej sa att han kommer sakna mej jätte mycket när han är hos sin farmor. Jag fick värdens kram och puss av honom man blir så varm inom bords.


Dom två stora töserna hjälpte till med maten så skoj se dom hjälpa till man blir ju så glad över det.


Min minsta hon kom till mej i sängen när jag hade ont i huvudet tog mej på pannan sa mamma du ont där ? Jag svara Ja ! Fick värdens kram sa hon mamma de går över du sova ..

Ja snacka om söt


Min man underbar han kommer med kaffe och han finns där inte alltid han förstår men han försöker och han finns där han låter mej ta min tid för att bli bra
Älskar honom så även om jag inte visar det så gör jag verkligen det


Kram

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards