kaan74

Alla inlägg under december 2019

Av Katrine - 30 december 2019 23:12


Jag jobbar min sista natt detta år.

Sitter funderar vad detta år har gett mig, jag kan inte komma på något utmärkande.


Annars hoppas jag att nyår kommer bli kanon, vet vad vi ska äta och vilka som ska få äta maten :)


Massa tankar i mitt huvud saker som jag inte just nu kan skriva om inte heller prata om längre fram kanske men tankarna finns där hela tiden.

Just nu hoppas jag på att min stora får ett jobb, att min mellan tös ska hitta tillbaka till sig själv.

Jag hoppas att snart får mitt badrum vid gjort. Samt att köket blir klart och storarummet så trött på eviga väntan.


Jag har ett problem det är att min stora rtös och lilla tös inte riktigt kommer överens, gillar inte samma saker dom tvärt om varandra. Min stora känner sig inne stängd i sitt rum, det inte lätt att hitta utrymme när man inte har några.

Men då kom min son på att han kunde dela rum med hans stora syster, då dom mer lika varandra, gillar samma saker.

Men jag ju kluven hon är 19 år och han snart 15 år, men tydligen bara jag som tycker det konstigt.

Dom kommer ha det delat men endå mer öpp.

Bara testa se hur det går när jag ledig bli det att ändra om, detta gör att måste fixa måla inne i hans rum så minstingen kan ta det rummet behövet fixa taket och väggen se vad jag hemma för att fixa det.


Jag hoppas att 2020 blir bra år för alla


/K

Av Katrine - 25 december 2019 03:05

Dagarna bara flyger förbi, knappt man hinner med.

Jag har just kollat så dom gamla ligger i sina sängar, och det var lungt   


Ja jag är på jobbet ska jobba till fredags morgon. Sen jag ledig igen.


Haft bra lediga dagar i lördags så var vi ute åt tog en buffe på resturangen The Castillo som ligger på väla.
Deras mat bara så god, önska att jag kunde äta mer än jag kan just när jag på denna resturang.
Hade alla barnen med oss ink svärsonen och en kompis till minstingen.

De var jätte mysigt, vi passa på köpa skydd till mobiler som vi nyss köpt.

Resten av dagen var ganska lugn, det var skönt att veta att jag tidigt på morgonen inhandlat julmaten, så slapp jag ju stressa   


Sen på söndagen så fick jag bli lite kyklig, ganka trevligt även om jag inte så kristen av mig, det var små tjejor som sjöng.
Efter vi varit i kyrkan så åkte vi till min bror han skulle ju ha uppesittar lotterna, blev lite kaffe och skit snack, sonen prova sitt spel med ratt och pedaler han blev ännu mera frälst.
Resterande av söndagen blev hur mysig som helst go mat och lite vin en del prata och massa skratt.


Ja sen kom lillejulafton och den lite små stressig men blev ändå bra.
Blev köra tösen till BUP ja ni läser rätt hon äntligen fått komma dit och prata, så skönt att hon kan prata av sig även om jag vet att hon pratar om allt med mig endå, men finns ju lite som man inte vill att ens mamma ska veta.

Sen så var det inhandla lite resterande som inte fanns när jag handla i lördags, sen blev det hem och laga mat och städa, tur att man har kidsen som kunde hjälpa till då mannen var tvungen att jobba.


Just ja just denna kväll 23 dec så har jag och min man varot förlovade i 20 år, ja det bra tag, men jag blir ju bara yngre så hur går det ihopa   


Blev en uppesittar kväll utan vinst, bara min 17 åring som vann 100 kr men alltid något. Var så mysigt sakna ju bara gubben som fick jobba det var ju en vanlig dag/kväll för många.


Sen kom ju dagen många stressar inför, men denna jul har jag inte varit så stressat, haft ångest får jag vill ju allt ska fungera och att pengar mm ska räcka. Ja det är ju en form av stress.


Ja hur fick vi till dagen, då vi hade lite kyrka och ena tösen skulle leka tomtemor, sen vill vi ju att min svärfar ska vara med.

Det gäller att logistiken fungerar.

Men blev lite plock och besök till butiken, skulle handla så jag hade med mig mat annat till jobbet, kunde stanna hemma några minuter längre.


Det var fixa maten fick bra hjälp av några av kidsen vi även duka alla fick plats i köket bara det var underbart, bordet vi införskaffa vid renoveringen är det bästa jag köpt på ett bra tag sedan.

Vi åt och hade trevligt, det var min mamma och syster samt bror och hans tös så mina barn och min gubbe.

Min svärfar orka inte men jag tror han inte vill belasta sin son med köra honom.

Sedan dela vi ut julklappar det var hundarna som var mest ivriga värre än kidsen   


Det blev en hel hög med papper, massa klappar.

Kändes som alla var jätte nöjda.


Jag valde att skrapa mina lotter som jag fick i juklapp , jag som aldrig vinner mer än till ny lott fick mig livs överaskning ,,,
Det fanns 500 kr jag som har otur valigt vis fick 2 lotter till med vinst på.

Inom mig jubla jag men kände kan inte skika hoppa upp och  ner ju knappt några större vinster.


Sen var det bara bege sig till jobbet, körde hem min mamma och syrra önska kunde stanna hemma, men någon måste jobba.


/k


Av Katrine - 21 december 2019 01:55

Bara skoja har inga större problem   


Jag sitter här på jobbet sista natten denna omgång, börjar igen på julafton.

Mitt problem är ska jag handla julmat mm på morgonen ?? Eller bara ta det på måndag ??

Vilket ilands problem man kan ha så här på natten.


Ja vi har lite paus just nu det ju bra tecken för då sover alla gott.


Jag hatar handla Mat alldra helst julmat enda som kan vara skoj handla är julskinka och klapparna, men dom har jag redan köpt nja inte julskinkan utan bara klapparna.


Älskar att kunna ge, se allas glädje eller missnöje, kan bara hoppas det blir mer glädje än missnöje :D


Tanken var vi skulle äta julbord i morgon men, känner inte för att ge 500-700 kr per person.

Det är för att jag och gubben inte kan äta så mycket, sen så har vi en som inte heller äter rött kött så finns det inte mycket på julbordet som hon inte äter ja då ju med dyr kostnad.

Sen barn som inte äter så mycket som brukar serveras på Julbordet...

Nä vi kör vanlig buffe mat i morgon där vi ska har dom godmat och även vanlig meny, kan passa mer eller mindre hela familjen.


Måste bara säga fick mycket god mat i dag av min stora tös, hon gjorde så goda kalkonköttbullar ( hemma gjorda ) och riktigt god hemma lagad mos    

Jag ska helt klart köpa kalkonfärs kan hon få göra några till julbordet ....


Ja vad ska man ha på ett julbord bra fråga, jag får gå titta på vad som kan vara gott, julskinkan är ett måste så den glömmer jag inte.


Jag kommer jobba julhelgerna men ledig till nyår då kommer bästa vännen från höör hem till mig/oss.

Tanken är att det ska bli tre rättters och en del gott att dricka massa skratt.


Nä får ta göra något innan jag somnar ....


/K

Av Katrine - 21 december 2019 01:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 19 december 2019 04:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 13 december 2019 01:59

Jag sitter på jobbet just nu ska snart resa mig och göra lite vändningar men innan det måste jag bara få berätta hur stolt jag är.

Har ju en tidnings kändis i mitt hem :) 

Ni läser rätt hon med i gårdagens HD den 12/12 på första sidan och nästan  en hel mitt uppslag...


   


/K

Av Katrine - 12 december 2019 04:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards