kaan74

Alla inlägg under oktober 2018

Av Katrine - 18 oktober 2018 22:16

I dag är det !8 årsedan jag blev mamma för första gången där jag fick hålla mitt lilla knyte i handen.

 


Stort grattis till dig josefin 


Love and peace K

Av Katrine - 13 oktober 2018 05:45

Snart är det dags att få gå hem, jag har bara några saker kvar på jobbet innan mitt pass är över för denna natt.

Jag har sedan 3 nätter till det tufft att jobba 4 nätter men jag över lever.


Jag lite öm i kroppen men det pga jag gick på massage i går innan jobbet, man vet att man har muskler på dom konstigaste ställena.


Jag fått min julklapp i förtid en snygg klocka se om jag kan hitta bild på den.

 

Visst är den snygg ????


Jag gillar den har ej varit stor fantast av bära klocka men denna kan jag gilla utan problem.


När man sitter så här så kommer massa tankar upp om allt möjligt.
Tänker en del på min son hans skoltid han går ju på högstadiet men han har endel svårigheter pga sin dyslexi och ADHD, det ju skolan som försöka hitta ett sätt att hjälpa honom, men känns som inget händer då dom inte hör av sig, jag tog maila dom. Nu bara vänta och se vad som kommer att hända 

JA vad som mer ploppar upp det ju så klart ekonomin vi har så vi klarar oss men inte massa ut över som nu julklappar och vinterkläder på samma gång samt att vi hade min bil inne på verkstad lite nervöst ang bilen att dom ska hitta mera fel på den den 19 okt då jag ska till bilbesiktningen.


Sen så i mellan åt tänker jag på hur hemsk jag är som person i bland, jobbigt att ha den tanken i bland, det ju bara jag som kan göra något åt det, men inte alltid så lätt. 


Nä ta tag i jobbet så jag kan hem krypa ner i sängen och sova jag är lite trött 


Love K

Av Katrine - 9 oktober 2018 01:41

Nu sitter jag igen på den lugna avdelning, har gjort allt som ska göras, nu har jag bara koll på lite larm och ev ljud samt på kameran.

Ja vi har 5 kameror som vi loggar in kollar på olika tider men inget som ska ersätta mänskliga tillsyner men det kompliment till dom som lättväckta som i mellan åt kan sätta sig upp vid sängen.


I dag eller igår det ju tisdag nu, så min man börja jobba så snart är ordningen återställd där hemma. Ska bli skönt men och andra sidan så var det skönt ha han hemma som tog tag i hemmet. Det blev en del gjort hemma om inget annat.


Snart är det ju jul och jag bad kidsen att skriva en lista, då en del utgifter man har nu när vintern är på intågande. Kidsen behöver kanske vinterkläder, får se vad jag har hemma men jag vet att sonen har ju växt en del. Det märks på skorna och på hans byxor dom fladrar på halvstång, han får vika tårna i skorna...skämta men det känns som det var igår han bara var en liten skit....

Ja sen ska dom ju ha en kalender dom vill öppna paket 1 varje dag från den 1 dec till den 24 dec och det så att alla 4 vill ha det så måste ju hitta på saker som jag kan slå in ...Förslag tar jag gärna emot om det nu är någon som läser min blogg vill säga.


Men jag och gubben har köpt oss julklapp redan så nu ska jag bara gå vänta tills den kommer det känns som en evighet vill ha den nu lovar att jag ska lägga in en bild när jag fått den .


Innan det blir jul så ska vi fira Josefin ja vad ska man köpa till henne i present ....


Min bil har kommit från verkstaden känns som en ny bil har ju fått nya fjädrar så den inte så låg bak till så nu får man inte ont i sitt huvud eller gumpen när man far över håler i gatan.


Kan säga att min tandvärk nästan borta och ryggen bråkar lite men inte lika mycket som innan.


Nä nu ska jag gäspa vidare hålla mig vaken ...slutar inte förren kl 07.00 sen kan jag hem sova


Love K



Av Katrine - 4 oktober 2018 04:12

Helvete skrev blogg in lägg och så hänger skiten sig och allt bara försvann i tomma intet. Bara börja om .....


Jag kan inte säga att allt bra för jag sitter här med värdens tandvärk känner min svullna kind men positiva i det hela är att jag kan inte äta en massa onädigt då jag svårt att tugga, hoppas det ger med sig för tåla modet inte på topp, ja ju även fått problem med ryggen, men min läkare hade ej tid så jag väntar på att få en tid.


Inte bara jag som har ont i ryggen men mellan tös fick åka ambulans i lördags kväll pga hennes rygg blev så dålig att hon inte kunde röra sig, hon har ju ett ryggproblem där hon har medicn men hon tog den full dos men utan resultat hon behövde starkare medicin, efter som hon inte klara av gå blev det en ambulans men dom var trevliga även läkaren var trevlig, han skulle kontakta hennes läkare för kanske behöver mer hjälp att få bukt på den har problem med ryggen och går på kontroller så länge hanterbart gör dom inget, men det var första gången det var så här illla men hon fick kraftig medicin så vi kunde åka hem, hon var hög som ett hög hus.....
Men hon var i skolan som vanligt igen måndag då skolan är något hon verkligen satsar på, men jag stolt över hennes val av skola och utbildning. I dag eller i går ons var vi på skolan hennes och fick äta den mat dom får den var god inget att klaga på. Sedan fick vi liten föreläsning inom ungdomspsykologi det var intressant, sedan blev det lite mental träning, något som eleverna får varje dag även lärarna inget som valtfritt utan ingår i deras undervisning, vi fick även lära oss om andnings ankare..Liten övning på hur det fungerar. Kan säga detta toppen skola detta kan jag gå på flera gånger.


Just jag på tal om skolor och yrkesval så har även den äldsta valt en bra utbildning och skola, hon får göra det hon brinner för.
Inte nog med det hon ska få åka till sydafrika på pratik i 3 veckor så hon kommer vara borta veckor 13 till 15. Tänk vilken upplevelse hon kommer vara ute långa dagar i det vilda på naturreservat, så avundsjuk på henne vill oxså åka, men kan bara drömma få åka just på det hon ska. Jag har varit där men det var ju många årsedan,.
Hon helt överlycklig ja det ska hon vara.

Just ja hon änltigen fått en tid till kirurgen för konsulation ang stenarna i gallan bara hoppas att dom väljer att ta bort dom, då hon har ont mer eller mindre varje dag, vissa lite mer smärta en andra, samt hon måste välja vad hon kan äta inte äta.

Ja jag har haft den smärta den inget vidare, hoppas dom överväger att ta bort dom så hon kan åka till sydafrika utan massa små smärta.


Dom andra barnen mår bra och skolan rullar på dom ska ha öppet hus 20 okt dom vill vara där men finns en liten sak det bara för dom vill bli ledig en annan dag, dom inte dumma dom små kidsen.


Ja mannen min han kämpar på med sin mat och vikt.


I helgen bestått av Dop av barnens kusin och möblering


Nä får ta göra lite mer av det jag ska göra 


Love K

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards