kaan74

Direktlänk till inlägg 28 januari 2022

Tankar i natten

Av Katrine - 28 januari 2022 02:01

När man sitter och allt lungt och man gjort det man ska för stunden och tar lite mat, då sitter man och funderar på allt från himmel till jord.

Vad tänker jag på kanske bara drömmar men ändå tankar.

I dag när jag städa lite hemma kände jag att mitt hem inte fint men jag kan inte sätta fingret på det vad det är som gör att jag tycker det.

Det mycket kärlek i hemmet alltid något. Känner att det delar som inte klart där hemma, saker jag vill ska vara fint.

Inga problem med mina möbler jag nöjd med dom, kanske är det så att det är för att jag känner att jag inte orkar städa extra.

Som att torka av dörrar, tvätta fönster eller fixa mina blommor bara vissnar.

Nu blir säker gubben lite sur på mig men jag vet att han älskar mig och han vet att jag älskar honom.

Men har man kids hemma som inte ser saker så får man inte stödet i heller att dom torkar efter sig.

Kanske man ska ta lite i taget om jag bara orkar torka en dörr så ju ett steg i rätt riktning eller ?


Sen har jag ju andra saker jag borde ta tag i som skåpet i badrummet allt har jag bara tryckt in så jag inte vet vad jag har och inte har typiskt mig att trycka in saker där jag kan stänga så ingen kan se. Lika i köket dom skåpen, tror att hade jag städat kökets skåp så hade jag kunnat få bort saker som är på bänken så det inte ser stökigt ut.

Men ska ha orken det ganska mycket runt mig som ibland tar min energi.


Jag jobbar heltid och jag har min värk som jag bollas med ofta, min ork tar slut då smärtan tar en del av min energi.

Sen har det varit tufft att få logostiken att fungera när båda stora töserna skulle flytta, man vill ju hjälpa och stötta dom, så det varit skoj hjälpa dom och se hur dom växer.

Men det tog på krafterna även på deras.


Sen inte lätt med minstingen som har det tufft i skolan då ingen förstår henne, samt hon gör revolt hemma men samtidigt är det något som diver henne inom henne.

Misstänker ju ADHD men allt ju gjort bara vänta på samtalet som ska tala om i fall vi har rätt eller det bara är hennes personlighet som driver henne till alla saker.


Jag hatar denna kyla när det blåser igenom kläderna det gör att min kropp gör revolt med smärtan jag har, vill kunna vara ute men när det kallt så vill jag inte gå ensam för då känner jag kylan och smärtan mer.

Inomhus blir dagarna långa när jag ensam så man man blir ju utråkad, men när mannen kommer hem han ju trött inte konstigt han har ganska stort ansvar.


Lite tankar i natten 


/K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards