kaan74

Alla inlägg under mars 2014

Av Katrine - 26 mars 2014 16:32

Vad livet kan förändras.

Hänt en hel del i min lilla värld som kanske inte stora problem, men för mig är det jobbigt.


Jag har ju gått och blivit 40 År det ju ingen fara alls bara det att man blir lite rädd, för att livet rusar det känns som jag inte hinner med, kanske inte så stort för många men för mig är det det helst när livet fullt av hinder.


Har en dotter som har sina problem med sin hälsa yrsel som avisar för bi i en väldig fart som karusell som inte stannar utan bara snurrar, när det slutar kommer huvudvärken och illamåendet, jobbigt då hon hemma från skolan till och från men trots det, var det ett toppen möte på skolan med hennes lärare hon fått betyg i alla ämne och det inget ämne som hon har större problem med,.Det gör att man blir glad hon har utvecklats en hel del i matte och det känns toppen, tyskan går framåt, även svenska och Engelska går framåt, sedan alla tekniska saker som träslöjd mm går galant, men det som skoj är att hon som inte gillar "idrotta" har goda kunskaper och testar allt även om hennes hälsa tar över mellan åt :D 
Det andra positiva är att alla SO/NO ämne har hon mer än goda kunskaper i hon så intresserad av historia och religion och biologi.

Hon tycker Scouterna skoj snart ska hon ut på kanot paddling och i sommar ska hon åka 1 vecka upp i landet för handledarutbildning med scouter. Som ni kanske inte har missat så ska hon nästa år får åka till stora världsscoutlägret som går till JAPAN och i dag betala jag ena delen av resan, så nu mer verkligt både för henne och oss TÄNK ca 4 veckor i Japan spännande.


Ja sedan har vi då Rebecka inga direkta problem i skolan hon ligger bra till i sina ämnen, hon kämpar ju med att kunna spela fotboll på sin fritid även badminton, men inte så lätt då hon har haft/ har ont i ryggen.

Vi fick ju kolla upp detta då det inte var som vanlig smärta. 
Det visa sig vara D-vitaminbrist så nu har hon fått medicin, men övningen hon skulle gjorde hennes smärta värre och detta sluta nu med en röntgen på ryggen hoppas det inte är något speciellt då hon är bara 12 år...Nu väntar vi på svaret.


Min son däremot klarar ej skolan så bra det jobbigt att veta, vi kämpar med honom och skolan gör sitt yttersta för att hjälpa honom. Han får extra hjälp i form av data och lärare hjälp och instruktionen. Han har svårt att koncentrera sig så han kan gå ut en sväng kort runda för att inte störa sina klasskompisar. En bra sak är ju att han står i kö för att utredas för dyslexi, det så att det kommer en som ska titta på hur dom ska kunna hjälpa honom med hans koncentration och att sitta stilla. Har ju tjatat om detta sedan dagis då han redan då hade svårt där. Men jag så glad för denna nya Rektor och Lärare  som ser detta som stort problem för hans lärande och att han verkligen behöver hjälpen.

Han spelar nu enbart fotboll och han går på scouterna och jag tycker det kanon då han får använda sin energi.


Sedan har vi loppan hon tycker skolan rolig hon har många kompisar, hon spelar fotboll.


Det lite om barnen just ja mannen han blev ju 40 år i går så nu har han med passerat.

Just nu har han mycket med badrummet det kommit bit på vägen ....bara sista kvar som han kan göra sedan kan ju min underbara kompis man komma hit och kakla, gör hans del av jobbet ...SÅ tacksam att han ville ta sig an det.


Jag då vad händer med mig inget skoj alls gått blivit sjukskriven jag hoppas att jag kan jobba på måndag.
Min kropp gjorde mej uppmärksam på att något var fel genom att göra min svimfärdig och megatrött, yrslig och andfådd och konstant huvudvärk.
Visa sig att jag hade kraftig anemi alltså dåliga järnvärde så nu får jag intravenöst hoppas att det höjer sig så jag kan få jobba. Min smärta som vanlig jobbig och går i vågor ...


Sedan är min mans morfar ganska dålig, mina tankar går ju till honom, Nu ska han bara försöka bli bra och lite starkare men han ju envis som synden själv   


Annars som vanligt ekonomin går ej som jag vill men det vanligt när man har en del frånvaro från jobb och samt vab men jag ger mig inte det ska gå.


Men en sak jag mycket glad för det är att min underbara vän Veronica och hennes James ska få en flicka så glad för hennes skull, jag längtar att få vara hos henne och mysa med tösen.    


/K







.

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards