kaan74

Alla inlägg under maj 2011

Av Katrine - 31 maj 2011 01:09

  Ja så känner jag mej just nu  

Hur jag än gör och försöker slutar det oftast helt fel *grr*

Jag bli så förbannad på mej själv.


Ja det handlar om hanteringen av pengar tror varje gånga att nu så klarar jag hålla budgeten men nä då samma vissa varje gång  känner att det mitt fel då jag sjukskriven 25% det minskar ju i inkomsten det känns som man är en bov.


Det endel borde ha pengar till men bara ta tag i det inhandla det efter hand ...

Våra skattepengar lär ju gå åt  

Tur man får lite men dom räcker ju inte hur långt som helst ....


Men måste inhandla lite till festen på torsdag lite snacks lite annat smått


kram 

Av Katrine - 29 maj 2011 18:23

Ja seg söndag ...


Jag undrar en sak varför får barnen enerig av panodil önska man fick samma enerig som dom.


Flisan har ont i sitt öra och gnällig febrig och snorig så jag gav henne alvedon flytande och vips fick hon enerig.

Men nu så börjar den ta slut och nu åter gnällig ....suck


Nä maten klar see you


Kram

Av Katrine - 29 maj 2011 09:11

I dag blir det att njuta ta det lugnt haft stresig vecka pga skulle bli klar det straffar sig fick ont i magen men det lugna sig till gästerna kom  


Det blev en bra em och kväll massa skratt och snack så jag tackar alla för att göra Rebeckas dag underbar.


    


Fler bilder kommer i min bilddagbok litet försmak på bilderna


Nä just nu fick jag kaffe och tårta på sängen dom härliga.


Kram   

Av Katrine - 27 maj 2011 21:59

Då var det fredag eller den över ...

Becka hos en kompis sover över, flisan sover dom andra ser en film jag med.

Men nu kommer min lista igen jag donat trotts min onda rygg och värkande kropp


Baka klart-----har bara småkakan och klddkakan
beställa tårtan

vattna mina blommor

tvätta + hänga den  ( har lite kvar men inget måste till i morgon )

Lägga in tvätt   

( lite kvar att hänga)

städa toan

plocka iordning i köket

dammsuga alla golven+ torka

Utv samtal för stora

Jobba en kväll

jobba en morgon

Utbildning

sy en gardin

klä två skåps dörrar


Kram

Av Katrine - 26 maj 2011 20:41

Ja min kropp orkar inte, ont i hela min kropp fötter och ben värker.
Ont i hela min rygg, ganska trött i kroppen.
Jag orkar inte detta. Lite rädd att jag inte kan ta mej ur sängen :/


Jag trött på mitt jobb eller på hela heltheten  vi har det tufft.


Men hinner knappt med känns det som lördagen närmar sig snabbt
Men måste bara visa listan

Baka klart-----har bara småkakan och klddkakan
beställa tårtan

vattna mina blommor

tvätta + hänga den

Lägga in tvätt   

( lite kvar att hänga)

städa toan

plocka iordning i köket

dammsuga alla golven+ torka

Utv samtal för stora

Jobba en kväll

jobba en morgon

Utbildning

sy en gardin

klä två skåps dörrar


kram

Av Katrine - 25 maj 2011 22:04

Jag helt slut mina ben värker har gjort det i några dagar  

ja samt verk i hela kroppen men benen värst.


Men jag fått gjort lite

Baka klart
beställa tårtan

vattna mina blommor

tvätta + hänga den

Lägga in tvätt   

( lite kvar att hänga)

städa toan

plocka iordning i köket

dammsuga alla golven+ torka

Utv samtal för stora

Jobba en kväll

jobba en morgon

Utbildning

sy en gardin

klä två skåps dörrar


Som ni ser så tar det sig men sakt det som stressar mej   

Nä men tar en paus måste fötter och ben värker


kram


Av Katrine - 25 maj 2011 10:53

Ja tänkte visa hur långt jag kommit med alla måsten


Baka klart
beställa tårtan

vattna mina blommor

tvätta + hänga den

Lägga in tvätt   

( lite kvar att hänga)

städa toan

plocka iordning i köket

dammsuga alla golven+ torka

Utv samtal för stora

Jobba en kväll

jobba en morgon

Utbildning

sy en gardin

klä två skåps dörrar


Har en del kvar men betar av den lite efter hand ....


just nu små jobbiga barn som hela tiden ska tjafsa och bråka med mej súck ....


kram

Av Katrine - 25 maj 2011 06:56

Jag lägger ut recpetet på Vanilj bullar


Fyllda bullar ( grundrecept) 20 st


2 dl kaffegrädde eller mjölk

25 g jäst

75 g margarin eller smör

3 msk socker

1 ägg

ca 8 dl mjöl


Ljumma vätskan till 37 grader. Lös upp jästen i lite av dem.

Rör matfettet och sockert smidigt i degbunken.

Tillsätt ägget, jästen och resten av degspadet.

Arbeta i mjölet till en smidig deg. Låt den jästa under bakduk till nästan dubbel storlek. utbakning se receptet som följer.


Vanlijbullar ca 20 st

Ungstemp 250 grader eller varmlufts ugn 200 grader.

1 sats deg till fyllda bullar.

Fyllning:

3 dl Marsankräm.

Pensling och granering:

Smält smör eller margarin strösocker.


Gör degen enligt receptet fyllda bullar.

förbered fyllningen.

Kavla ut degen till en stor fykantig kaka.

Ta med mått ut runda kakor ca 9 cm i diameter

Lägg på en klick fyllning. Nyp ihopa bullarna till små knyten.
Lägg dem med skarven nedåt på smorda plåtar eller bakplåtspapper.
Låt bullarna jäsa väl.

Grädda mitt i ugnen ca 10 min.

Pensla de gräddade bullarna med smält matfett och vänd dem gensat i strösocker.


Tips från mej är att:

Man behöver inte ta hela degen utan kavla lite som man vill.

Sen tar man något runt i lagom stort trycker, som typ man gör med pepparkakor.


Bjuder en bild av mina :D


 

Kram

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards