kaan74

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Katrine - 14 september 2011 21:26

Då är det ons kväll och känner att dagen bara flugit i väg både på gott och ont.


Men lite bra nyheter har jag fått i dag.
Men resan till dom bra nyheterna var krokig jag fick ju kämpa och "gråta" som alla vet så jag ju sjukskriven och fattar inte att någon som ej träffat en ska bestämma mitt liv genom att necka en sjukpenning det helt sjukt men vissa orkar inte kämpa utan accepterar men inte jag jag envis som min man alltid säger E i slutet på mitt namn står för envishet.

Som sakt min läkare skicka in mitt intyg till sjukkassan och jag ringer till min handläggare som då säger att dina 25% ju okej men ang heltid sjuk nja det kan jag inte betsluta om just nu om du berättigad till ska se över det.

Sen någon dag senare kommer brev på posten om att jag har en ny handläggare och jag ska fylla i papper. Lite irriterad kunde ju hon berättat men jag inte sen på ringa FK igen och får då tag på min nya handläggare som säger jag nya handläggare men jag måste stätta mig i ditt ärende det kan ta lite tid samt att din gamla nya arbetsuppgiter och jag jobbar bara teltid så du får vänta....Nä sa jag vill ej vänta ska man gå må dåligt över detta med räcker inte det jag redan har, bara för ni organiserar om måste du ju endå ta tag i dom ärende.

Men ja det staten som ska ha ett ord i allt som berör en det som man har en GPS sändare inbyggd att dom ska ha koll på allt utan träffa en.


Min sjukskrivning blev förlängd men vågar man ta emot den eller ska man gå må dåligt och ha mega ont endå jobba.

Kolla min lön visar sig jag ej får lön grr ska jag nu vara helt pank men alla mina räkningar och mat ju ????

Ringde igen till FK och fick till svar att jag väntar ännu på dina papper men jag har skickat dom ju men det tar tid Jag sa du har ju ett kan du inte utgå från detta ????

Nä det våran läkare och min chef ska med ha en åskit om ditt beslut. Men jag behöver veta så berätta jag igen hur jag mår och känner har panik. Jag ska lägga en bevakning så hör vi av oss.


Ja ha men jag ska jag gå funderar vågar jag vara hemma och känner att man ska vara i andras händer jag har ringt jagat dom mm.


Men det gav ju resultat i dag så hade hon ringt men jag hörde ej min telefon.

Men hörde på min telefon svarare att hon efter många om och men godkännt min sjukskrivning men måste ha möte med henne och min chef och men dom ville ej först godkänna detta.


Men jag kan pusta ut med en sak och det pengar visst inte mycket men jag får ju endå en del men löser en del.


Jag stolt över mig själv trots min smärta och att det jobbigt har jag fått städat undan lite känns så skönt men jag får ju ta mitt staraff nu och ha ont men jag ska ta min medicin men så är det.


SÅ nu jag helt slut


/K

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards