kaan74

Alla inlägg under juli 2011

Av Katrine - 9 juli 2011 23:52

Jag lever men jag haft häcken full  

Denna vecka varit underbar men endå lite stress artat.

Börja med jag städat hela huset och även bakat lite  
Sen haft sovande barn här. Då även jobbat och fixat så jossan kommit till brandorama hela veckan.

Men i tisdag em så tog jag lite break från bakandet och städandet åkte till en go vän det var ett tag sedan vi sågs och prata varit så mycket samt jag ej mått bra.

Men det var en helt fantastisk Em och jag behövde lite vän prat. Barnen bada och lekte av sig lite

Tusen tack för den trevliga em  

Sen var det hem och städa vidare.


Sedan på onsdags EM valde jag igen att smita från mina sysslor visst vet att jag får stressa pga detta men man måste ha lite skoj.

Blev en runda bad i en pool Maxi badet kidsen tyckte det var skoj ja även jag visserligen tycker jag det jobbigt att bada pga min vikt mm men jag offra mig.

Blev lite färg på ryggen lite rödbrun färg.


Ja sen var det att jobba.


Men så kom äntligen dagen hon väntat på då frågar hon men mamma ska ha kalas i morgon endå ? JA klart.


Blev inte många men det räckte och blev över,

Min mamma och syrra kom med Haifa :D Flisan tackar för presenten  

Även min bror och Gilla och bella kom Öven här tackar hon förpresenten  
Min svärmor kom men hon borde ligga hemma ta vara på sig, inte alls bra att hon körde men hon ju envis som synden själv.
Med sig hade hon min svägerska Marie med sina 2 pågar ..
Ni ska ha tack och stort tack för att du trotsa dig själv med att komma.


Ja sen kom ju familjen falkerup tusen tack till er med.


Men lite trist att min faster inte kunde men så är det.


Nu jag helt slut och ska hitta min säng


/K   

Av Katrine - 4 juli 2011 11:29

Bloggar från min mobil på min rast. Ganska skönt att ha rast slippa avdelning liten stund.Jag lite seg men legat funderat lite i natt, men inget vettigt har jag kommi fram tillI dag har min stora på brand skoj för henne, men känner mig lite taskig mot andra tösen att inte hon ska göra något.Se kanske kan ta göra något men lite inför kalaset sen ska man ju ha pengar :/ alltid något.På tal om pengar ringde fk kolla vart våra pengar blir av men hon såg bara att dom klar med utredningen men får vänta några dagar till, min mans ville hon ej uppge men till slut sa hon kommer snart. Dom inte snabba. Snart rast slut //k

Av Katrine - 4 juli 2011 00:46

Jag smälter snart bort, men vill ju inte ha vinter ...Men lite måtta endå.


Att jobba i denna varmen på tredjevåningen med inget skydd alls ( menar jag utifrån som träd mm) det är klibbit och äckligt så vill vissa gammla ha kofta på sig snacka om man smälter.


Men det gick att jobba pust ....


Ja just nu lite fundersam alla planer är emot mig just nu hade ju fixat husvagn så gick det i stöpet värsta av allt vet ej om jag råd så blir att leva på vatten bröd när dom i väg efter som blev hotell blev ju dyrare än planerat men så är det.


Just nu väntar jag pengar från två håll ena ju FK både jag och mannen ska ha där i från men alls som känner till FK vet ju vilken väntan det kan vara.

Sen skickat in papper till AFA -kassan tror jag det heter jag varit hemma mer än 90 dagar sjukskriven och berättigad pengar av dom men det ju ingen förmögenhet men dock pengar.


Nä om man skulle göra ett försök att sova blir lite små stressig dag på jobbet ..


/k

Av Katrine - 3 juli 2011 11:53

Jag vill tacka alla som läser och kommenterar alltid kul få kommentarer  


Jag sitter nu här lyssnar på kidsen som gnäller över att städ och små bråkar värst är ju sonen *suck*


Jag ska jobba min tredje kväll inget skoj alls men skönt samtidigt då lungt på kvällarna om inget händer och man jobbar med rätt folk.


Ja i dag är det söndag och jag har en fulltecknad vecka funderar på hur tusan ska jag hinna men det löser sig säkert ..


I morgon jobbar jag till 13:15 ska då försöka handla och så måste jag hämta mina små troll hos min svägerska Gilla som hade tagit semster och sa hon kunde passa dom snällt.

Har ju sakt upp dagis till jonte och sa flisan skulle ha ledig för var meningen svärmor skulle passa dom men så hände en sak som gör att hon inte kunde då måste göra ett 24 timmars EKG det viktigt så ´blev så att stora skulle passa dom små men då blev det med ändrat i bland ska man ha tur ...Säger lycka till till svärmor.

Men becka får ju passa dom från 7-ca 10 sen tar Gilla dom.

Josse ska gå på brandorama dagläger hela veckan. Så Gilla går med henne och Bella lyssnar på informationen då vi jobbar.

Ja sen måste jag på måndag börja ta tag lite i hemmet.


På tisdagen är jag ledig men då tänker jag ta mej till en go kompis som jag inte träffat på ett tag . Hon så trevlig så ska bli skoj att ses.

Skönt med lite sällskap  

Sen blir det hem och ev antingen baka eller städa men jag måste även tvätta då måste ha lite kläder till kidsen som dom ska ha med sig på sin resa.


Onsdag ja BVC 9:30 4 års kontrollen med minstingen ska bli kul se vad hon väger och hur lång hon är spännande  

Sen hem baka städa och tvätta vidare av det jag inte hann med dagen innan.


Sen ju torsdag och jag ska jobba kväll så innan ska jag hinna med lite ev packa lite till kidsen.


Sen fredag jobbar jag till 13:15 ( ev ta ut lite komp ) Då måste jag ta sista här hemma samt ev på kalas på Em då våran kompis son fyller 12 år.


Ja sen jobbar jag lördag till 13:15 sen hem förberada kalas då flisan fyller 4 år  sen ju kalas hela kvällen lång ..


Sen söndag måste jag städa undan lite se till att allt packat ev hämtar kalle husvagnen på söndagen och Josse ska på kalas Lasedom hos våra vänners son.

Här hemma blir det kompis kalas för flisan blir ej många då många på semester men kommer några sen har hon ju sina syskon hemma med.


Pust sen har söndagen gått nästan bara lasta husvagnen på kvällen....för på måndag fm så kör kalle med barnen o 2 extra barn till S-holm lämnar dom tar ev snabbvist hos sin syster sen kör han vidare till Esklistuna där campingen väntar sen blir det 2 härliga dagar inne på parken Zoo med en annan familj som bor där ,...


SÅ hem kommer dom först på fredagen då fyller min bror år se om man kan komma besöka honom då för sen vankas det jobb hela helgen 15-18 pust ...


//K

Av Katrine - 2 juli 2011 22:58

Jag sitter ute på altanen.

Det så skönt och luktar gott regnet som lagt sig på brädorna.
Men jag får ta gå in myggen lite närgånga.


Jag har averkat min andra kväll utav tre trist jobba 3 kvällar men vill man ha sin sem när man vill får man ju byta ställa upp även om det trist.


I dag har jag haft tankarna på en händelse, lite jobbig händelse  
För 6 årsdan hitta dom min pappa död i ett garage han tagit sitt liv.

Kommer i håg det så väl än i dag. Saknar honom enormt mycket även om man inte pratar om det så finns han i huvudet, många av tankarna som kommer är ju varför och tänk om pappa var här.


Jobbigt när barnen frågar varför dom har en mormor och inte en morfar säger man jo det har ni men var han gammal det ju inte mormor.

Nä han var ej gammal .


Önskar kunde få träffa honom en gång till och välja hans väg i rätt riktning


RIP: Mikeal "micke" winberg 9/10-53 - 2/7 -05


Du är saknad


//k

Av Katrine - 2 juli 2011 11:41

Jag inte varit uppe länge men även det skönt ha lite lugn morgon.


Jag jobba i går till 21:15 det gick bra tror jag  
Jobba med en vikarie han var toppen behövde ej jaga honom utan han jobba på det var som han aldrig gjort något annat.

Skönt med bra vikarier jobbet blir enklare då.


Sen åkte jag in om handla lite gott sen hem ....


Blev film men nja tyckte den var lite seg men jag fick vara med manen och vi kolla filmen tillsammans och det var mysigt.

Hoppas vi gör det oftare behöver det.


Jo jag vet vad som hänt och vad han sakt men jag älskar honom och då får vi jobba på det tilsammans.


//k 

Av Katrine - 1 juli 2011 14:03

Tänkte slänga in en blogg innan jag ska jobba ...


Jag mår ganska hyfsat kännslor och tankar försvinner ju inte bara över en natt öven om man önska det.


Just nu funderar jag på hur vi ska få pengarna att gå runt då vi fick ändra semesterplaner nja jag ska jobba men man vill ju ordna det för mina barn   

Jag kollat runt lite på boende och alternativ förr att kunna åka till parken zoo som kalle ville.

Planerna var ju han skulle sova hemma hos dom han ska träff i Eskilstuna men 2 barn till i deras lägenhet blev lite för bra.

Fick ett pris det landa på 5500 kr det är för vi ute lite sent bokar man redan i mars månad kan man få ner summan exantal kronor.

Han prata om tält eller husvagn.

Kolla Campingen vid parken vad det skulle kosta visst ju inte go hotell frukost inräknat i det...Men dom kan ju ha skoj med andreas och hans familj genom att grilla mm så det ju minsta problemet.


Just ja priset fniss 1510 kr det för 2 nätter och två dagar i parken med EL så det ju rimmligt ....Men då kom husvgans frågan var kan vi hitta en som inte kostar skjortan...


Men då fick vi höra från våra underbara kompisar i HÖÖR ni helt undernara och fantastiska som kolla med en annan kompis som vi "känner" hans mamma har en husvgan ...Och vi fick låna toppen säger jag bara. jag blev så glad inombrords ....


En stor härlig ros till dom   


Barnen blev glada det huvudsaken ...Kalle är väll lite sådär med att köra husvagn inte gjort det innan men någon gång ska vara den första.

Huvudsaken dom kommer i väg på sin road tripp ....


//k

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards