kaan74

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Katrine - 10 juli 2011 17:04

Det som inte borde hända hände  

Jag var på city gross i hyllinge och skulle handla det jag fattades till kalaset, för att jag knappt hade tid så tog jag en scanning maskin och gick handla.

Kände mej så klart lite stressad.

När jag sen ska betala sätter jag ju scanner i som vanligt väljer en kassa och drar mitt kort. Ser summan tänkte fy vad dyrt det blev 1200 kr men tänkte jaja kanske kosta så mycket ( handla ju middagsmat med ).

Sätter in mitt visa kort men lite så för summan fundersam och slår in kod avslutar köpet.
Får då kvittot och jag tittar på det men tycker att vad konstig inte köpt det och inte det känner igen i maskinen nä inget annat kvitto.

Säger då till henne som står där kolla detta kvitto fick jag just men jag ju inte dom varorna inte heller har jag varit på den del så kan ej scannat in det.

Hon ber då få titta på mitt förmånskort men siffrorna stämmer inte överens ber mej då sätta i mitt visakort igen fullfölja mitt köp igen då kommer mitt kvitto ut .

Då kollar hon visa korts koden dom stämmer och det konstaterat att jag har betalat förra personens varor.


Blir att gå till förbutiken hon hade ju redan ringt så bara dit visa kvittot och hon bad om ursäkt flera gånger. Dom sa borde ju inte gå göra så men det gör det tydligen.


Tänk nu om jag inte varit fundersam mitt gick ju¨på 650 kr men dom det bara rör sig om små pengar så kanske man inte kollar sitt kvitto.


Men nu vet jag att det går att göra så, blir det att noga kolla kvitto nästa gång


/K 

Av Katrine - 10 juli 2011 10:54

I går fick jag ett trevligt SMS av en kompis hon bor bra bit bort.

Det visa sig dom hade planer att ta sig ner till Helsingborg men enda var ju hotell som fattades.


Men såg på min mobil att dom  hade fått bokat hotell  

Blev så glad  


Så nu blir det att planera lite just nu så glad över detta bli så skoj ....


Nä nu måste jag se till att få fart på mitt dökött så trött i kroppen  
Har inte mycket att fixsa men utrota flugor inhandla lite smått ...

Sen plocka lite sen så kan jag njuta i kväll nä just ja måste packa till mina troll


/K  


Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards