kaan74

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Aldrig är det lungt

Av Katrine - 28 juli 2011 10:35

Ja ny dag och kl 12 har jag varit ledig 1 vecka och börjar på andra veckan.


Vet ej om jag ska bli glad eller gråta över att 1 vecka har gått har ju gjort en del så kan inte klaga heller  

Jag lite små irriterad lämna ju in min mobil på verkstad och nä dom vill ej ta den skadan så jag fick allt anmäla det till min försäkring jag har på min telefon aldrig haft det innan då jag ansåg att billigare köpa ny telefon om jag spara dom pengar, men kände min Iphone ska jag ha det till.

Men inne på 10 dagen i dag utan telefon grr ringde försäkringen som inte sett att jag mailat dom kompliterande inf som dom ville ha gissa om man blir Arg   enda han sa jag ev i morgon har du svar annars senast måndag suck ...Då ska jag sen lämna det till butiken som ska skicka detta vidare sen ska dom laga den värsta fall måste dom beställa varan då får jag ju vänta 1-2 dagar sa dom suck ....

Ev har jag ingen mobil när jag åker kan ej vara utan den så jag hoppas den kommer till den 8 Aug ingen som sakt att jag måste åka en viss tid den dagen.


Inte nog med det så la ju lilla bilen av och nu på morgonen väckte mannen mig bad mej hjälpa honom att få igång den lämna den på verkstad just nu vet vi inget om det. Den har ju några år på nacken så det beror på felet om det värt att laga den.

Men problemet är pengar ....Ja vi inte rika liksom men inte fattiga heller men har en resa inplanerad och jag vill ju göra den och det fanns det pengar till men så hände detta med bilen. Så är det någon som har en bil som bara står och kan tänka sig låna ut eller sälja så hojta kan ju göra en avbetalning   


Men jag vet vad vissa tänker men barnen får aceptera att dom inte kan resa om nu bilen viktigt....Men viktig är den ju igentligen inte då jag ev kan skjuta min arbetstid ca 30 min han kan ju lämna kidsen kan jag med kl 6 invänta honom så det ju igentligen inga problem.

Men den veckan jag åker måste han ha en bil då jag borta över natten och han måste kunna ta sig till jobbet så den vecka vi stort behov av en bil.


Så nu bara vänta ...värsta fall måste vi ju leta efter ny bil och hoppas på ett billån men jag vet ej om vi får ett med tanke på vi redan har ett lån på bostaden och ett annat blanco lån man kan ju inte låna hur mycket som helst i heller.


Men man ska vara glad för det lilla kunde vara värre  


Jag lite nervös nu för kl 14 måste jag vara på sjukhuset ska göra ett arbetsprov lite nervig då man ska cykla och kolla hjärtat, blt och andningen ....

Sen efter det måste jag hämta ett läkare intyg och lämna till jobbet men jag måste ju ta kopia på det efter som många som ska ha det jobbet, fk, ags blir en del som ska ha det ....Ja jag ska gå hemma 25% i 3 månader till ...


Nä ska dricka mitt kaffe


/K   

 
 
Ingen bild

vero

29 juli 2011 12:38

så typiskt..hoppas du får din mobil snart...har du nån gammal du kan använda annars medans du är borta?? är ju bra att ha en i fall att.
ja problemen har ju en tedens att aldrig komma ensamma...hoppas det löser sig med en ny bil...
massa kramar gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards