kaan74

Alla inlägg under oktober 2011

Av Katrine - 2 oktober 2011 19:12

Jag haft en jobbig helg kännslosamt och tankar men jag överleft även om det varit tufft.  

Jag hade ju feber natten mellan torsdag och fredag kännde var ju ej skoj då jag lova skulle hålla lite koll på James kids. När han och Kalle skulle ut slå lite hinkar.

Jag städa lite och när mina kids kom hem så hjälpte dom till lite.

Jag tog min korsords tidning och satte mig medans kidsen lekte och gubbarna var på golfbanan.

Jag laga mat för första gången sen min diet starta och ja då gick bra men jobbigt att inte kunna smaka på det, kände att doften var tillräckligt bara hoppas det blir så här varje gång jag ska laga fram tills min operation.


Sen på lördagen var det bara att göra vid sig och åka till Horda hela familjen ska åka dit och fira min svärmor.  

Det var så skoj att träffa alla.

Kalles morfar var där skoj att se honom se han vara med sina nära och kära samt det ju inte ofta man ses alla på samma ställe.

Jag såg på han att han tyckte det var trevligt samt att nästan träffa alla sina barnbarn´s barn det var Nova vi sakna lite tråkigt men jag förstå Ann-Charlott att det inte lätt att ta 2 barn ensam på ett tåg med packning även om nova jätte duktig och att Ann-Charlotte hade säkert klarat det men detta var enklast.

Men kul att äntligen få se lilla Alma hon var inte liten bäbis men hon var endå söt go bäbis....  

Sen hade Marie gjort fina smörgås tårtor, hon hade sina två gossar där Pontus och Rufus. Även maries kille Micke kom.
Rufus bara så söt han skulle hjälpa flisan med att öppna ost paketen han sa jag kan så söt när han satt där och försökte.


Sen kom ju så klart även Ivan och Margita och lilla sune som såg ut att trivas.

Sen kom ju även Eina och Bror och Gert ( kalles kusin)

Så var ju bernt med och fira Randi.


Hur gick det då för mig som inte åt jo det var inte så farligt som jag trodde dom flesta var förstående och aceptera mitt val i det hela så skönt att känna stöd, var lite nervös att dom skulle tycka jag vara lite dum och tramsig.

Dom åt jag satt lite vid sidan om men inget som jag kännde något konstigt över.
passa på att underhålla lilla Alma.^
Mådde lite illa av doften av maten men kännde att skulle smaka liten bit och det var en liten bit lita löjligt att skita ner tallriken men kännde att nä inget som jag sakna även om det så gott med smörgåstårta men nä.

Jag var ju lite så rädd att jag skulle vilja ha mer och att det skulle bli ett bakslag av det men nä inte alls nästan så jag fick dåligt samvete över att jag tog den lilla biten men jag stolt över mig själv.

Det blev lite mingel snack och skratt och barnen sprang och lekte vädert var så underbart.

Men när kexen kom fram och osten så blev jag lite sugen så ja jag tog två små kex la ost bit på drack vatten till detta men tro det eller ej men jag blev mätt..

Kännde nä vill inte ha mera.


Sen åkte alla hem en efter en och vi med hade bit att köra resan hem kom en del tankar men skönt att kunna bolla med kalle lite han förstår mig och jag kännde att gör jag rätt villig att offra allt för denna operation, kommer jag misslyckas kommer jag klara det.
Men kalle sa till mig att det kommer du samt han ser liten förändring på mig men jag känner mig som innan.


I dag blev det kyrkan inget som jag kännde att jag ville men dom 2 stora skulle sjunga och Josefin går i kör.
Men jag tyckte det var häftigt se henne och becka stå med vuxna i kören och sjunga står någon och visar framför viftar.

Var helt fantasiskt.
Men ack det var så utdraget i 2 timmar hölt det på och ja det var fullt det så att kyrkan fira 20 år därför blev det lite långt ....Men även skulle prästen Erika sluta sin tjänst så hon blev ju så klart av tackad.

Jonte och flisan blev ju rastlösa...

Jag och kalle valde att gå hem även jossan hon kände sig inte så bra.
Rebecka valde att passa Felicia och Jonathan för dom ville ju äta glass och mat och pyssla lite.


Jag körde handla det var ingen hitt i dag, jag hade ätit så jag var mätt men skulle handla och kom kännslor och tankar fram om detta kan jag inte äta var så ledsen och kännde mig hemsk och misslyckad ville inte handla var på väg att gå ur butiken men barnen måste ju ha mat.

Ja det var tufft och jag kolla ju vid "min" mat men ack ...inte så jag tycker det äckligt eller trött på det än men känner att jag rädd att det inte ska lyckas.
Men valde köpa en soppa i samma serie se om den god så man kan få varm mat det saknar jag.

Köpte även annan smak se om jag gillar den så man kan variera sig lite.
Men jag var nära handla ett chocklad till mig som jag kunde äta men nä lilla änglen på min axel sa NEJ ...

Sen hem nu sitter jag här känner mig så hemsk över att jag fått diabetes och blivet fet och psykiskt sjuk....


/K

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards