kaan74

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Katrine - 13 oktober 2011 23:19

Ja äntligen har vi fått soffan vi beställde   Jo jag vet att vi igentligen inte har råd till den men den lilla summan kan vi undvara i månaden stort behov av en soffa tror aldrig jag ägt en ny soffa bara begangnade.
Men nu äntligen har jag en ny soffa så lycklig  


Men var skoj att få ihopa den börja med jag var i väg i morse efter fått väg kidsen ( vi försov oss ) men kom inte så sent enda av barnen som hemma är Jonathan men han har ju hjärnskakning  men igentligen tur i oturen för kalle måste vara hemma och vabba då jag sjukskriven 100%.

Men som sakt jag åkte ju till Diana tog kaffe snacka lite skit alltid trevligt tusen tack för kaffet.


Sen inom Apoteket hämta lite medicin och sen snabb handla hem lite kaffe hade inget hemma så gubben fick ta ut sin trötthet på städa  

Sen hemma tog kalle beslut att hämta soffan så han for i väg och jag invänta Gunilla hon kom och vi skulle ta lite kaffe snacka hon ville ge Jonathan liten present snällt tack gulliga Gunilla o Per och Bella för den.
Men efter liten stund sa Gunilla kanske du måste plocka lite i bokhyllan nja palla tänkte jag men hon fick ju fart på mig .....

Så hon och jag tömde bokyllan och dona....
Sen börja vi med soffan fast så kom gubben och Per tog över jaja bar sitta drömma om lite nya saker.


Jag vill ha liten färgklick tänkte AHA turkos ju fint men gubben sa tvärt NEJ ..

Men jag funderar lite på olivgrönt eller vinrött/plommon.

Jag vill ha några kuddar i någon av färgerna och plädd några snygga ljus att ha på bordet en liten duk ....Just ja mitt bord passar inte till soffan GRRRR men har ett litet sidobord som vi ställde ju mer jag ser på det så gillar jag det litet men ack så bra endå ....
Men nu vill jag ha en matta underbordet som kan passa till färgerna som jag vill ha nja inte blanda dom utan en av dom...Men funderar lite på en rund matta får se vad man kan hitta ....

Sen vill jag ha en stor "vas" med ljus i ett tjockt ljus men stenar i samma tema.

Ja sen vill jag ju då ha nya gardiner och krukor och blommor i fönstret får se vad plånboken tilllåter.


Men nu så behöver vi ett skrivbord så kalle kan få datorn dit vi vill ....

Detta gör att där hans dator står i dag sätter vi ena delen av bokhyllan där och har böcker och DVD filmer och spelen.

Mitt vintrinskåp kommer nu att stå lite mer synligt så där kan jag ha dom få saker jag har ....Mina tavlor kommer vara i "sovrummet" där jag införskaffar en tavelhylla till som jag ska ha lite ljus...


Vi kommer fortfarande ha draperiet för som innan men blir lite som en fond vägg och vi kan öppna upp det om vi vill och ha det stängt men kan bli snyggt ...


Ska passa på tacka min Underbara bror och svägerska för hjälpen i dag


Nä här kan jag inte sitta glo har lite att göra lovar när jag klar så kommer bilder ....    


/K

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards