kaan74

Alla inlägg under oktober 2011

Av Katrine - 9 oktober 2011 12:32

I går var vi och fira min mamma för hon fylla ju år den 6 okt.

Det var trevligt kaffe o kaka bjöd hon på men jag tog bara kaffet, lite sugen på kaka var jag men det var många ögon på mig  


Jag köte ett Ljus som stod i en form av ett hjärta med dekoration av lite stenar som såg ut som glas samt en liten blomma.


I dag så var jag i kyrkan nej jag inte reliös men mina barn skulle sjunga så fint dom sjunger dom kan sjunga.


 Se om jag kan ladda upp det i kväll ...


Men när jag satt där gick mina tankar till min pappa han skulle i dag fyllt 58 år jag saknar honom kändes konstigt att sitta i kyrkan just i dag.

Men grattis pappa hoppas du fått det du önska dig i dag-

Du finns i mina tankar och jag saknar dig ...Du pappa HIF tagit SM- Guld <3


Rip pappa


/k

Av Katrine - 7 oktober 2011 21:54

Just nu går jag genom något det jobbigt som bara den.


Det så jag känner mig konstig i kroppen benen känns sega och svaga och mina armar känns det samma har lite stickningar i dom.

Jag har även haft ont i mitt huvud och känner mig yr konstig, hoppas det snart över för detta inget skoj alls.

Känner mig ledsen och samtidigt arg vill ju må bra.


Jag även haft sug hela dagen på godis och massa annat som mat mm ganska jobbigt glad jag inte ensam just nu för hade ej klarat det så svag känner jag mig just nu.


Men jag inte tagit något utom ett äpple innan i dag ja jag vet jag svag men var bättre jag tog det än något annat. Nä det har inte gett mig mer smak utan mått så här innan jag tog det.

Men hoppas bara detta är något som inte ska hålla i sig utan bara en över gång.


Ja varför gå igenom denna skiten måste ju vill ju klara det samt kunna genomgå operationen.

Kanske lite besviken på mig själv över att jag inte gått ner mer än jag gjort behöver ju -5 kg har bara gått ner -3 kg enligt vågen jag har.

Tufft som bara den känner mig ensam just nu önska hade någon att prata med ang detta, jag vet jag har min man men känner han lite elak som nekar mig att äta det jag vill men jag vet att han inte är det men jag känner att han är det där av hade man behöft någon annan oxså vill ej känna så mot min man han gör ju bara det jag bett han om men endå.


Min man har hjälpt mig i dag genom att spela lite betapet och fördrivet tiden lite sen hållt ett hårt öga till mig så jag inte snubbla i godis skålen som barnen har.

Han bäst och jag älskar honom innerligt även om jag lite små sur på honom  


Nä lite kaffe sen spöa honom i betapet ( alfabet på datan )


/K  

Av Katrine - 6 oktober 2011 09:07

I dag inne på dag 11 på dieten och nja ska inte säga det lätt men det heller inte svårt.

Jag tycker endå fått rutin på det ganska bra men visst vill jag äta när jag känner doften och ser maten men jag får inte.

Det ganska jobbigt mellan åt inte kunna äta men jag tänker på mitt insulin och att jag måste göra detta inte bara för min skull utan för barnens skull med.

Dom vill ju ha en mamma som kan göra allt det jag inte gör i dag pga min vikt och obalansen i mitt socker.


Men jag så glad för trodde omgivningen skulle göra det svårt alla kanske inte ser någon vits med att jag går igenom detta men många kan endå förstå.
Barnen dom frestar inte mig med en massa och snarare pepprar mig, när jag känner att det svårt säger att jag vill äta då säger barnen mamma du vet varför du inte kan äta och du ska inte göra så du inte får din operation.

Min man finns där stöttar mig ennomt mycket så glad för det.


Sen andra min omgivning tycker jag duktig strong som klara det skoj att få höra men visst finns en och annan som menar på nä varför gör du det du inte "tjock" men handlar ju inte enbart om det utan om den medicinska biten jag vill ha ett stabilt blodsocker och få min värk att försvinna med fast det vet dom ju inte men jag kan ju hoppats sen mår jag skit psykiskt pga min vikt så ena leder till det andra.


Men bit kvar till min operation ....kan säga det innan den 20 nov så vet ni det ....


/K

Av Katrine - 6 oktober 2011 09:03

I dag fyller min mamma år !!!

Stort Grattis till dig mamma !!!

Jag älskar dig även om jag inte ofta säger det fast du vet det endå

Jag vet bara inte vad jag ska handla till dig mitt stora dilema just nu


Sen måste jag ju även få gratta min syrra i dag som har namsdag !!!


Det värsta är att jag inte hade pengar när min syrra fyllde år så jag måste ju med skaffa henne något Men jag inte glömt henne fast det vet hon nog om ...


/Katta

Av Katrine - 5 oktober 2011 17:30

Jag ska testa slänga in en blogg i väntan på gympan ska bli klar.Jag var handla blev lite nerstämd såg allt gott där fanns.Men nä ska inte men nära nära att vilja ta en bulle trycka in.Fast jag ska inte falla för det måste fortsätta kämpa med tanke på att mitt socker bra.Fått sänka mitt natt insulin jag mår ganska bra känner att kroppen är pigg fast sover ej braDet jobbigt psykiskt o jag har lite smärta ännu.Nä mitt batteri börjar ta slut :)/K

Av Katrine - 5 oktober 2011 09:57

Jag ska snart ta första koppen java att jag inte lyft mig till att ta det innan är för jag väntar på en kaffe gäst.

Härliga Petra ska komma hon har Evelina med sig undra om mikaela är på dagis eller inte.

Men hon med välkommen :D


Nä kaffet klart snart kommer besöket ....


/K

Av Katrine - 4 oktober 2011 11:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 4 oktober 2011 09:47

Ja inte bloggat så mycket om min diet så nu kommer det ...


Jag inne på dag 9 med dieten och känner att det okej ännu eller nä ska inte ljuga för er.

I går kom det en ångest attack om just maten.

Jag ville bara äta kännde mig så frustread och ledsen.

Tråkiga var att barnen låg sov och mannen min han jobba och jag var ensam kände mig verkligen ensam.

När jag känner mig ensam så har jag valt ta till mig lite mat inte mycket men endå 2 smörgåsar och te och frukt mm

Men nu kan jag inte detta eller jo kan kan jag men får inte.

Då i går kom en sådan ångest att jag gick ut i köket öppna kylen och titta ville bara ha allt som fanns i kylen. Kände pallar ej att inte få äta.

Men så har man en liten ängel vid min sida som säger till mig att jag inte kan äta detta och att jag ska tänka på min familj att jag utsätter dom genom göra dom besvikna på mig.

Jag vill inte göra mina barn besvikna och framförallt inte min man, glömmer bort mig själv där för jag gör det ju för min skull först och främst.

Jag stängde kylen satte mig ner och tårarna börja trilla.


Kännde mig så ensam och ledsen och arg på mig som var nära att misslyckas.

Det inte maten jag tröttnat på för än tycker jag drickan är god.

Men jag vet ej varför ....

Men efter som jag var ledsen och rädd att inte kunna stå emot matbegäret så blev det så jag bomba min man med SmS som tur är kunde han svara på dom och kände mig lite lugnare men kan säga tårarna kom helat tiden och tankarna.


Mina tankar är mycket just nu är det värt allt detta ????

Kan jag klara mig att bara leva sunt och på lite kost ???

Är detta enda sättet rädda mig från att bli sjuk pga mitt socker ???


Många tycker va du operera dig ??? DU ju inte stor ...nä kanske inte synligt men jag har endå ett överskott på 30 kg och det påverkar ju mig kroppsligt med att fått ont i min kropp leder.
Mitt psyke ju inte heller så bra vi lever i en värld när man ofta blir sedd som en tjockis ....

Ja sen det medicinska har ju min diabetes som är lite svår inställd och sen även lite hjöda levervärden samt det visa sig jag har lite lägre järnvärde.


Så ju jätteviktigt att jag får bukt på det hela.


Men som sakt vägen dit lång och tuff kommer säkert flera gånger som jag mår skit.


Men en positiv sak är att jag endå minskat min vikt med nästan 3 kg och dom vill jag ska ner till 5 kg så borde ju lyckas.


/K

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards