kaan74

Alla inlägg under januari 2011

Av Katrine - 13 januari 2011 22:44

Ett nytt försök att skriva om mina barn ...mitt förra försvan gissa om jag blev arg ....


Jag har 4 st underbara barn dom stor del av mitt liv ibland undrar jag vad hade jag gjort om jag inte hade dom i mitt liv.


Min första tös föddes okt 2000 heter Josefin. Jag fick hjälp med att bli gravid genom hormoner.
Hennes tid i magen var toppen och även förlossningen fast jag skällde under förlossningen min mamma var med mej så även min man.
Vilken lycka se denna lilla tjej.
Hon mycket omtänksam och snäll tjej som hjälper alla hon kan, nackdelen är ju hon tror ingen är ond. Hon för det mesta glad men hon kan ha temprament men går över fort. Hon tycker om skolan och kämpar hon har ju en liten nackdel och det är att hon hade nersatt hörsel och det upptäcktes lite försent så hennes tal var inte lika utvecklat som det borde men hon duktig och kämpat på stort sätt i kapp sina jämnåriga men ligger lite efter i Engelskan lite svårt för henne. Men hon har en liten fördel hon inte den som ger upp så lätt. Hon med i kyrkan 1 dag i veckan det tycker hon skoj ...
Hon har sin scouter som hon tycker skoj. Glad för att vara hemma spela och se tv men hon ändå ute med kompisar har lätt för att få kompisar.

Min andra dotter född juni 2002 heter Rebecka och hon hormonbehandlad så hon planerad men denna gravidtet var ej så lätt  då jag fick högt blodtryck och havendeskaps förgiftning inte heller förlossningen hon föddes på 22 min hade inga verkar när jag kom in utan jag åkte in för jag hade ont övredelen av magen och jag var Gul även här åkte min mamma med mej och min man allt gick så fort så jag var ganska chockad. Men det var ju inte allt var nära döden och hamna på intensiven fick HELLP -syndrom.
Men det sluta ju bra ...
Rebecka är en envis liten tjej hon alltid gått sin egen väg kan själv var hennes motto, Hon har hemskt humör i bland men samtidigt kan hon vara så go, Hon älskar sina kläder och glad för att klä sig snyggt. Hon mycket omtyckt av vänner.
Hon ute mycket alltid något att göra. Skolan går bra. Hon stolt över allt när hon lyckas.
Det ofta hon skriver små söta lappar till oss.
Hon hästtokig, hon går just nu på gympa hon duktig även hon är på kyrkan och scouterna.

Sen kom det en liten prins vid namn Jonathan född Jan 2005.
Han var ej planerad så han tillverkad utan hormoner hur detta nu lyckades är ju frågan fått veta att jag inte kunde få barn på egen väg då jag ej har ordentliga ägg.
Men han så efterlängad endå nja det inte hella sanningen jag gick ju i 9 månader av räddsla över något skulle hända med tanke på min andra förlossning och graviditet.
Men denna gången var det ingen risk för havandeskap fick insulin och jag hade så lågt Blt att jag svimma flertalet gången. Det var en gång jag svimma trilla ner från trappan att jag bröt min svanskota på 2 ställen :/ bara veckan innan min förlossning hade en planerad förlossning.
Men den sluta inte alls bra, han fastna och värkarna tog slut och han skrek ej när han kom ut utan han var lite blå men han klara sig ...Jag blödde så kraftigt att  jag fick opereras och få blod undertiden fick min son sola lite :D
Men han är i dag en spralig go kille som är omtyckt både av tjejor och killar, Han går på dagis men ska till hösten börja skolan och han längtar.
Han tycker om lego och bilar ja han älskar spela på sin pappas data kanske inte det bästa spelet man han gillar maffia och ett krigsspel.
Han ganska kramig av sig.
Han fick när han var runt 2 år glasögon det var tufft men nu bär han dom som ingenting.
Han spelar fotboll i ödåkra If P/F 05 han bara gillar det. Hans pappa är hjälp tränare så det ju lite extra roligt då.
Han duktig kan redan nu läsa några ord samt han kan nästan hela HIF låten ser så go ut när han sjunger den.


Jag trodde ju han skulle bli den sista jag fick men ödet valde annat.


Och jag fick en liten dotter som heter Felicia och föddes juli 2007
Men detta var ingen lång gravidtet.
Jag tog ett test för att stilla mina vänner då dom sa jag måste vara gravid men jag hade inga symtomer utan hade sådan migrän i 2 veckor men ingen vikt uppgång efter som jag gick på P-piller och tog i mellan åt dubbel dos då jag ej var säker på när kl larma andra gången om jag hade tagit dom.
Men ödet var helt annat jag fick ett pos test och jag var så ledsen och hade panik då dom två sista ej gick bra.
Så jag fick ju dagen efter jag tog testet ta mej till gyn som i sin tur ville undersöka mej det visa att jag var i v 16 ojdå ...jag var rädd och ledsen.
Tack vare jag hade fått diabetse var jag tvungen att bli inlagd och för tagit kraftig medicin mot min migrän. Jag blev flyttad några dagar fram vid det Ul så v 17 var jag i men hon verka vara frisk valde behålla och få all hjälp.
Jodå det gick bra men vid rutin Ul flytta dom mej igen så jag var ej v 19 utan v 20 som ni ser gick jag vara 17 veckor blev igångsatt.
Det gick hur bra som helst trodde jag men efter ca 3 dagar fick jag hög feber visa sig hade fått blodförgiftning i livmodern det man dog förr av mitt hade gått så långt att jag fick ej åka hem utan fick mediciner och detta får man ju samband med förlossningen typ orena saker.

Men sluta bra fick åka hem men tråkiga är fick det senare i bröstet dom bakterierna så var ny vända med massa mediciner.

Men denna lilla tös blivet lite bortskämd av sina syskon och av oss med hon är ju den sista.
Hon liten prinsessa och envis som synden hon har en stor idol och det är hennes storasyster Rebecka detta innebär ju hon delar samma intresse ang kläder och hästar mm.
Hon kan allt själv så hon ganska självständig pappas lilla tös...
Hon lindar alla runt sina små fingrar.

ofta glad och skrattar mycket.
Fast som bäbis sov hon nästan inget så var tuff tid men hon bara så underbart söt men det alla mina barn :D


Det var hela min barnaskara nä ska ej ha flera för jag kan ej då jag valt att se till att det ej kan bli flera visst ångrar man sig i bland men tittar jag tillbaka så nä nu ska jag ta njuta inte ha bäbis bestyren ...


Kommer bilder på dom ;D

           


Ser ni mina underbara barn ...kanske inga bra bilder men det visar lite hur dom ser ut ...


Kram

Av Katrine - 12 januari 2011 22:06

Jag satt fundera på vem är det igentligen ?!?!


Har ju en del vänner både lite nära och lite mindre nära och det svårt att säga att just den och den är min bästa vän.

Men måste ju skriva om någon av alla dom vänner jag har.


En av dom vänner jag känner mest för är ju min vän i höör Veronica heter hon.
VI har ju inte varit vänner så länge eller jo igentligen men kommit varandra närma när hon flytta till Höör och vi börja umgås.
Känns som hon förstår mej och finns i tankarna även om vi inte pratar.
Har så roligt och bara älskar hennes otroliga själv kännsla och den värmen hon ger sina nära och dom hon älskar.

Hon är en verkligt go vän!

Ja hur träffades hon och jag nu minns jag inte exakt när vi träffades men hon tillsammans  gift med min mans bästa vän James.
Dom träffades samma år som jag och min man på typ samma vis via internet ;D
Hon kommer ju från stockholm från början och flytta ner till värnamo när dom bodde där träffa jag henne men jag blyg så det hände ej så mycket mer grabbarna som snacka en massa.-

Men när dom flytta ner till Höör träffades vi mer och mer och nu mera kan vi träffas utan killarna.
Vi varit på Ladies Night tillsammans det blivet våran grej liksom så roligt.
Bara synd vi jobbar så olika som vi gör så det lite pussel att ses men när vi gör så blir det med mat och massa skoj massa skit snack ...

Tack för att du vill vara min underbara vän du så fantastisk ....
DU toppen mamma till dina 2 gossar och underbar fru till en tokig kille ;D
Du är Flisans bästa fadder ....och känner att du den som skulle hålla henne men det gör ej så mycket för hon din ;D

  

Min underara vän Veronica .....


Men som sakt jag flera vänner som jag vill nämna lite kort hoppas jag inte glömmer någon ...


Petra W hon en av dom som jag snackar ofta med hon helt fantastisk och rolig att umgås med.
Camilla F fantasktisk tjej som jag önska kunde träffar oftare men avståndet  är emot oss men vi försöker endå ses så även detta år ska jag försöka ta mej till henne och hennes underbara familj .....

Diana är en som jag träffa via skolan gick ju samma klass och hon med trevligt och härliga att snacka med.


Några av dom jag ofta på ett eller annat sätt pratar med har ju många till alla fantastiska på sina vis och alla finns i mina tankar ofta


I love all my friends .....


Kram

Av Katrine - 12 januari 2011 22:03


Jag vill bara informera er om vad som händer i min blogg just nu och det är denna roliga sak jag hitta på andra bloggar ...

Just nu är jag på Dag 4 ....

Jag börjar i dag !!!

Dag 1 - Om mig

Dag 2 - Mina föräldrar

Dag 3 - Mina syskon

Dag 4 – Min bästa vän

Dag 5 – Mina barn

Dag 6 – Min dag

Dag 7 – Det här åt jag idag

Dag 8 – Ett ögonblick

Dag 9 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Det här älskar jag

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 –  Mina drömmar 

Dag 14 – Mitt drömjobb

Dag 15 – Den här veckan

Dag 16 – Mitt favoritminne

Dag 17 – Min favoritfödelsedag

Dag 18 – Den här månaden

Dag 19 – Ett annat ögonblick

Dag 20 – Det här upprör mig

Dag 21 – Det här får mig att må bättre

Dag 22 – Det här får mig att gråta 

Dag 23 – Det här saknar jag

Dag 24 – Min favoritplats

Dag 25 – Detta tittar jag helst på

Dag 26 –Favoritsysslor

Dag 27 – Vad är kärlek?



Av Katrine - 11 januari 2011 20:25

I dag ska det handla om mina syskon !!!


Jag har två "riktiga" syskon och två "halv syskon"

Jag äldsta av oss syskon och det har sina fördelar men även tufft för känndes som man var tvungen att hålla sig i skinnet så inte dom skulle föjla mej ...


Min lille bror Per född - 76

Han alltid varit en rolig bror och jag är  glad att just han är min lillebror.
Visst finns stunder man önska han inte fanns men skulle aldrig vara den jag är om jag inte hade min bror. Men vem tänker inte så om sina syskon i bland hur mycket man än älskar dom så kan man även hata dom men på ett bra sätt.
Minns en gång när jag hade gått små retas med honom, han blev så arg att han gav mej en rak höger jag var så arg på honom fast jag igentligen inte behövde jag hade mej själv att skylla ju. I dag kan jag skratta åt det tänka att jag glad jag har honom.


Han inspererar mej och han finns där alltid, Jag tror han stöttar mej i det mesta.

Han har gått skola i västerås när han gick gymnasiet och han utbildat sig inom flyg.
Hans dröm varit att flyga men inte gått som han ville då hans syn ej lät han flyga.

Jag var alltid bekymrad när han gick skola där varför vet jag inte kanske är en stora systers plikt att vara orolig.

I dag har han en underbar sambo och dom har en genensam tös som född -01
Hans sambo har 3 pojkar sedan innan men bara den sista av dom som bor hemma hos dom ....

Min bror jobbar inom lås yrket alltid händigt att ha en som kan lite om lås....

Just nu kom jag på en rolig sak ang hans yrke det så jag tränar på ett gym där man får ha eget lås jag svårt att ha kombi lås så jag hade enkelt lösen 4 st ettor enkelt. Men något hände med låset hängde sig fråga om dom hade något jag kunde knäcka låset nä sa dom att dom inte hade. Jag ringer då min bror ber han komma öppna låset och att han ska ha lilla verktyget.
Men som vanilgt gillar ju min bror reta mej till vansinne och han kom i sin arbetskläder ( jag tyckte han hade haft tid att byta ) Sen kom han med den stora bulltsaxen snacka om pinsamt skämdes än i dag kan dom på gymet skratta åt det.


Han som sakt får mej alltid att skratta nja för det mesta, han gillar att driva mej till vansine men på ett komiskt roligt sätt ....
Min bror är alltid en stötte pelare och finns där om jag behöver honom.
Vad hade jag gjort utan min bror inte mycket. Bara älskar honom för den han är ;D

     

Min bror gillar att spexa ....


Sen har jag en lilla syster Jenny som född -85
Hon glad prick som njuter av livet hon verka inte veta vad hon vill bli när hon blir stor ...

Hon bor ju hemma ännu hos mamma men det verka dom trivas med och tycker om att fota och ta hand om hemlösa katter.
Hon är på Tassebo ett hem till katter som inte har någon som tar hand om dom jobbar "gratis" det för att hon trivs med det.

Hon verkligen klippa hon så snäll och omtänksam.
Inte haft några problem med att hon varit minstingen för annars kan det ju vara problem i många familjer helst om det "stort" glapp med ålder.
Hon är ju lilla syster och jag älskar henne ...


  

Ser ni min härliga syster...


Ja efter som mina föräldrar var skilda och min pappa valde gifta om sig fick han 2 st söner med henne.
Knappt någon kontakt med dom bara lite ytligt via nätet kan vi växla några ord.

Ja varför är det så vi ju syskon men känner att jag inte har haft dom så nära att jag har pratat med dom.

Ena av bröderna heter Jens och född -91

Andra heter sebastian född -93

Som sakt enda jag vet om dom ...och att vi har samma pappa ....


Kram


Av Katrine - 10 januari 2011 23:22

Nu kommer dag 2 som handlar om mina föräldrar.


Jag har en underbar mamma som jag anser inte bara är min mamma utan min vän oxså.

Jag känner att jag kom min mamma närmare när hon och min pappa skillde sig 1990.
Jag valde då att flytta med min mamma känner att jag inget ångrar trots vad som hände mellan mej och min pappa.

Min mamma är en klippa hon har hjälpt mej när jag haft det svårt, hon varit med på mina förlossningar nja 2 första var hon med på och det jag så glad över.

Min mamma född 1956 så jag har en ung mamma kan man säga att det är.
Min mamma jobbar heltid så inte alltid lätt att träffas men försöker :D
Hon är med min yngre syster på tassebo  bland och hjälper till min mamma djurvän nja inte spindlar och annat smått äckligt kryp.
Hon ganska kreativ och rolig ofta man skrattar i hennes närhet ibland skrattar vi utan veta vad vi skrattar åt men vi kan även vara alvarliga tillsammans.
Hon bästa mamma och mormor ja även farmor.

Visst har hon inte alltid varit snäll varit stunder då hon gett mej utegångs förbud massa tjat och gnat men vad vore livet utan dom motgångar det var ju för mitt bästa....

Måste säga att hon fick mitt bröllop att vara så fint hon gjorde allt i lokalen och gjorde men fina bukett.
Älskar min mamma så otroligt mycket måste erkänna en sak så rädd att ska hända henne något och att jag ska stå ensam ....


Måste tilllägga min mamma är en riktigt äventyrare ;D

  

Min syster tagit denna bilden så min mamma ;D


Min papppa avsluta sitt liv 2005 Vila i frid

Min pappa mamma träffades unga har många roliga minnen av min pappa när dom levde tillsammans, han var rolig och snäll men han var även hård men vilken pappa inte rädd om sin dotter.

Min pappa och mamma skildes som sakt 1990 han valde att bo kvar i hofors där vi bodde när dom valde att gå vars ett håll.
Första året hade jag bra kontakt med min pappa men sen blev det glesare och glesare varför ja det undrar jag med.

Han träffa en kvinna som hade 5 barn sedan innan och dom valde gifta sig och dom fick 2 barn tillsammans, vet ej men till en början verka det helt okej hon var trevlig.
Men jag minns ett samtal till min pappa som än i dag är så färskt kanske var det det som gjorde att min pappa aldrig ringde mej ?!?
Han bodde då i kvidinge och jag ringde var så glad över att jag kom in i skolan och då skrek hon att ville jag träffa min pappa fick jag allt betala hotellet eller buss resan för hennes bil fick han ej ta.

Jag blev så ledsen gör ont i mej ännu.
Om dom bråkat eller vad vet jag inte men jag vet att han fick ju betala underhåll ett år till.

Känndes som jag inte var värd något.
Jag blev bjuden på hans 50 års kalas det var skoj men var alltid lite bekymrad över honom.
När jag fick min första trodde jag det skulle bli bättre mellan mej och pappa men nä samtalen var långt mellan gångerna och träffarna var sällan.
Visst han kom ju några gånger men han sa hon vet inget så säg inget jag fatta inget av det han sa men acceptera det för jag sakna ju honom.


Sista gången jag såg honom minns jag så väl. Det var 2005 på min sons dop han satt i kyrkan ( han var ej troende men han kom ) när dopet i kyrkan var över gick jag ut för att leta efter honom tittar bort mot parkeringen där står min pappa i öppningen till parkeringen men mötet blev kort och jag blev jätte ledsen och arg på honom eller inte på honom men på hans fru,  Han hav mej dop presenten sa kan inte komma med för hon känner sig inte välkommen men jag sa att det var hon men han sa nä kommer en annan dag såg han köra i väg.
Sista gången jag såg honom levande :/ *trårar kommer just nu*


Jag bjöd honom på min dotters 3 års kalas men han svara ej utan någon dag senare fick jag medelande att han inte kunde komma han hade någon hals infektion.


Den 2 juli 2005 fick jag ett samtal tidig morgon från min bror. Det var att min pappa hittades död i ett garage.
Min pappa valde att lämna denna jord han var bara 51 år han skulle fylla 52 år i okt.

Jag blev arg på mej själv och klandra mej själv kännde att allt var mitt fel ....

Men i dag vet jag bättre inte arg på honom bara ledsen önska att han hade ork att kämpa mot allt det han bar på.
Kan säga han var feg men samtidigt modig för att kunna stänga in sig i sitt garage och sätta på bilen kunna sitta kvar det kräver ganska mycket mod.
Men det fegt att lämna alla utan svar på frågan som jag bär och många andra om VARFÖR ?!?!?!


Vila i frid pappa vi kommer att ses någon gång .....


Kram

Av Katrine - 9 januari 2011 17:39

Lte svårt att skriva om sig själv men jag ska försöka :D


Jag föddes mars 1974 i Helsingborg. Mina föräldrar var ej så gammla min mamma var 17 år skulle fylla 18 år samma år hon heter Irene och min pappa hette Mikahel och han skulle fylla 21 år om jag nu minns rätt annars rätta mej ni som vet.


Jag fick namnet Katrine Rose-Marie Kjellberg men efter några år fick jag Efternamnet Winberg som jag hette tills 2004 då blev det Andersson.


Jag uppväxt på lite olika ställen bott i Helsingborg mesta dels av mitt liv även vallåkra men det till hör ju helsingborg  men även bott i Landskrona och Hofors.

Kan inte säga vilket som varit det bästa ställe att bo på alla ställen har sin charm och sina brister.

Jag ju som sakt Äldsta barnen i syskonskaran har 2 st till hel syskon och 2 halv syskon.


Jag har gått lite olika utbildningar och haft ett stormigt liv.
Jag i dag lyckligt gift med en underbarn man.

Jag jobbar inom äldrevården men smått trött på det då man gör samma saker hela tiden men visst det roligt ibland ska jag inte ljuga om.
Jag oftast postiv men varit lite nere men finns medicin för det med.

Jag bollas med min vikt och min diabetes men jag kämpar på.
Jag tränar när jag kan och jag gillar scrapping som just nu ligger på is då jag inte har tid ...


Tycker om umgås med vänner och se på mina tv program.
Tycker om mesta inom musik


Vill ni veta mer så ställ frågor som jag sen svara på i ett inlägg här men det måste handla om saker som passar in på just detta inlägg om mej   


Mitt ord språk är ....

Glöm dina bekymmer i morgon kommer nya



Av Katrine - 9 januari 2011 17:35

Jag hitta detta i en blogg för ett tag sedan men kände då ej för att göra detta men nu såg jag det i en annan blogg så jag tog den tänkte detta ska jag göra mest så alla får en bild av mej och om mitt tänkande och min familj !!!

Jag börjar i dag !!!

Dag 1 - Om mig

Dag 2 - Mina föräldrar

Dag 3 - Mina syskon

Dag 4 – Min bästa vän

Dag 5 – Mina barn

Dag 6 – Min dag

Dag 7 – Det här åt jag idag

Dag 8 – Ett ögonblick

Dag 9 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Det här älskar jag

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 –  Mina drömmar 

Dag 14 – Mitt drömjobb

Dag 15 – Den här veckan

Dag 16 – Mitt favoritminne

Dag 17 – Min favoritfödelsedag

Dag 18 – Den här månaden

Dag 19 – Ett annat ögonblick

Dag 20 – Det här upprör mig

Dag 21 – Det här får mig att må bättre

Dag 22 – Det här får mig att gråta 

Dag 23 – Det här saknar jag

Dag 24 – Min favoritplats

Dag 25 – Detta tittar jag helst på

Dag 26 –Favoritsysslor

Dag 27 – Vad är kärlek?

Av Katrine - 7 januari 2011 20:46

 jan har varit Ja då är det ett nytt år undras hur detta året ska se ut ..


Men haft en bra nyårsafton åkte hem till min underbara mamma som hade gjort så fint det känndes lyxigt blev god kalkon med tillbehör.
Sen spela vi ett roligt spel men ack jag vann inte men vad gör det hade ju trevligt.
Sen blev det ut kolla raketer men så kallt men ack så mysigt ...sen gick vi in då blev det ost bricka snacka om att rulla hem ;D Tusen tack mamma för att vi kunde fira in nya året på det fina viset.


Vi haft att göra mannen ju ledig varit sen 22 dec men han börjar nu på söndag den 9 jan varit skönt att ha han hemma för jag kunnat ha sköna morgnar utan stress när jag har åkt till jobbet.
Barnen var ju några dagar hos sin farmor vi passa på njuta med lite bio och god mat.


Just nu är jag ledig till tisdag och då fick vi ett ryck möblerar om i hela huset nja inte toa och kök ;D

Vi har nu sovrum i storarummet blev bra mycket nöjd lovar visa bilder när det klart lite små saker kvar som tavlor snygga till¨.
Josefin har då fått vårat gamla sovrum hon donar har sig i det men ska fixas till innan det helt klart. Men hon behöver ju en taklampa men blir att leta efter en billig ...
Jonathan han har då fått det rummet som dom stora hade innan vilken plats han får men har en del kvar innan jag ta kort. lite möbler som ska ställas rätt sen ska vi få sakerna på rätt plast samt hans gardiner mm
Tråkiga är att han behöver en platt tv så vi kan få den på väggen då denna stora kloss han har tar så mycket plats. Men tar ett tag innan man fått pengar till det ganska trist men kommer kanske endag.
Sen delar rebecka och felicia rum det största dom ju häst tokiga ganska lika trots ålders skillnad. kommer bli så bra ...Men även där skulle behövas lite saker som ett skåp man kan sätta på väggen med lås så rebecka skulle kunna låsa lite om sina saker mest det hon mest rädd om.
Sen behöver dom ju en platt tv då den dom har tar plats och dom har verkligen platsbrist ...samt en Dvd då dom andra har en men inte dom.
Ja även dom behöver lite smått innan jag helt nöjd nya mattor samt nya garderober 60 * 60 dom har lite vingliga med duger ett tag till. Sen krukor och blommor nya hästgardiner viktigt :D


Jag ska skriva lite lista vad jag behöver så får man ju leta lite efter det när man har tid ...framför allt pengar ....

Nä nu ska jag ta det lungt vila mej har ju en del att göra i morgon ....


Kram


Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards