kaan74

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Sorg och glädje

Av Katrine - 26 oktober 2011 20:05

I dag har det både varit sorg och glädje och jag väljer att börja med sorgen.


I dag var det begravning och det ju aldrig kul att behöva säga hej då till någon föralltid.

Det var Kalles "styvmor" som lämnat oss och jag gick med för att stötta kalle och hans pappa.
Begravningen ägde rum i Eslöv Ljusets Kapell.

Det var fin begravning och jag kännde att jag kommer klara det men mina tankar var ju inte enbart på dagens person utan även på dom jag saknar.
Då kom en och annan tår ner från min kind, jag saknar min pappa och även övriga som lämnat oss.

Men själva denna begravning var fin och en sak som fick mig att rysa det var när hennes son Magnus ställde sig upp och spela en låt till sin mamma Mansion over the hilltop han sjöng och spela gitarr det var så fint jag blev ganska rörd av det.


Nu hoppas jag hon kommer att få det fint vila i frid.


Men jag har i dag sänt en vacker bukett till en underbar vän som jag vet uppskatta det och blev glad över det.

 

Denna vackra bukett fick hon tycker hon behövde lite omtanke

Camilla är en härlig person och jag önska hon fanns på närmre håll, hade hon bott närmre hade hon varit en av mina bästa kompisar jag vet att avståndet inte har betydelse men relationen hade varit enklare om hon bodde närmare nu kan vi bara prata utan att ses så ofta....

Men hon kommer alltid vara min underbara kompis vem vet längre fram i livet kanske vi kan ses oftare och spontanare för även om det avstånd så är det inte på andra sidan jorden.


Så sorg och glädje är något man upplever ofta på olika sätt.


/K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards