kaan74

Alla inlägg under juni 2011

Av Katrine - 22 juni 2011 10:59

Suck skrivet långt inlägg och det försvann suck .......


Ja ta det igen Jonte och becka är på sommar kyrkan kommer snart hem och kl 12 ska jonte till dagis ...becka ska städa rummet.

Josse är på simskolan kommer hem om ca 1 timme då ska hon städa.


Flisan sitter spelar nitendo ds hon vill ha ett eget så nu vet ni vad hon önskar sig hon varit med mej handlat ska på dagis kl 12.


Just ja varit handla när jag skulle gå in trampa jag fel så nu har jag ont i min högra fót det värker som bara den lite svullen se hur det ser ut senare i dag. Har ju lindat den.

Jag vakna med tunghet i huvudet hade svårt att sova i natt igen   


Ja i dag ska jag jobba kväll inget jag ser fram emot av olika anledningar nä inte för min fot.

Lovar ska berätta varför en annan dag.


Innan dess ska jag till min husläkare för årliga kontrollen samt diskutera min sjukskrivning...

Sen ska jag till kuratorn.


Ingen brist på dötid ...Nu ska jag vila min onda fot


Kram



Av Katrine - 21 juni 2011 16:05

Fy bubblan vad jag hatar ha ont i skallen inte fullt ut huvudvärk utan lite molande som ger lite trötthet och illa mående  

Bättre det byter ut helt så man kan lägga sig sova bort det.


Annars var det att stiga upp vid sju skulle ju få upp mina vildar ....
Becka ska till sommarkyrkan med Jonte hans första gång se om han gillar det.

Sen ska josse till basängen på drottninghög ha simskola dom några på skolan som ska gå ..Det något som skolan och kommunen satsar på för dom som inte klarat av det.


Jag och flisan skulle besiktiga bilen sharanens tur....
När vi kom dit var det en del bilar men det rulla på ganska fort.
Sen blev det våran tur in i hallen lite nervös är man men ingen som skratttar åt en men endå.


Han påpeka ju så klart att bilen hade lite annat ljud en den skulle    

Ja avgas systemet låter men det visste vi ju om.

Men fyra fel blev det och på påpekningar ganska okej med tanke på den gammal får stå ut en del.


Men kostar så det är mindre kul vet ej hur vi ska lösa det men måste ju ha bil *suck*

Var en lampa som ska bytas, läckande avgassystem, ojämn broms värkan bak samt abs lampan lyser tungsta posten är ju avgassystemet bara kämpa.


Kunde varit värre ....


Just ja min bror skrämde skiten ur mej 1 gång i dag stod vid min bil i morse skulle ta upp en sak på golvet i bilen.
DÅ en galning ( min bror) kör så närma min bildörr han kunde och tuta så jag blev helt stel hjärtat stanna nog en liten stund. Min bror det ska alltid driva med mej.


Senare kom min bror och svägerska inom tog lite kaffe då dom vänta på bella skulle komma hem.
Sen dönar massa ungar in kändes det som.....Becka med två kompisar Addi och jonna ...sen kom ju jossan och bella sen var ju jonte med hem och flisan var redan hemma massa ungar. Dom väckte kalle vid 13 han steg upp underhöllt Min bror och svägerska med....


Nä huvudet vill inte med mej suck ...Mår illa ....


Kram


Av Katrine - 18 juni 2011 13:04

Ja då sitter man här väntar på att få jobba kväll igen.

Jobba i går kväll med en vikarie men hon mycket duktig och var skönt att jobba med henne, nästan så man undra om hon varit där mycket men det var länge sendan hon var på min avdelning.

Men i kväll ska jag jobba med underbara S ska bli skoj var ett tag sedan hon jag jobba kväll.


På tal om jobb vi vet nu vilka våra sommarvikarier är säger bara en sak gud vad jag längtar till min semester i Juli...

Finns någon bra vikarie så jag ska inte klaga så men en och annan kunde man vara utan ska bli intressant. Men tufft !!!


Ja mannen tog dom två små och golftklubborna och drog till Höör, då det var okej för veronica att ta kolla mina små hulliganer medans han golfta.


Min största stack till sin kusin Bella är där leker ....

Och Rebecka åkte med sin kompis hem i går kommer hem först på söndag i morgon alltså.


Nä får snart göra vid mej fan nu regnar det igen ....


Kram

Av Katrine - 17 juni 2011 12:13

Ja i går packa vi in kidsen och kalles golf klubbor i bilen och styrde mot Höör.


Vi styrde hem till min underbara vän Veronica och lämna kalle och golftklubborna han skulle hämta sin kompis James ( veronicas man) sen skulle dom golfta.


Vi styrde bilen mot Skånes djurpark ligger ju inte långt från där dom bor.


Jag och veronica och 7 barn traska in på djurparken härligt väder knappt något folk  


Vi gick våran takt och barnen kunde springa om kring ingen risk att vi inte såg dom efter som det var nästan folk tomt.


       

Lite om dagen ....fanns en del bäbisar just ja även häckar   och blev paus med god glass. ( lägger ut på bilddagboken rästen)


Sen tog vi hos hem till veronica och snacka lite laga mat korv och pommes snacka om att det var gott   


Killarna hade haft skoj på golfbanan....


Kram

Av Katrine - 16 juni 2011 12:22

Ja då har man tagit sen en dusch...Skönt  

Men jag ju fortfarande snorig   


Kalle tog rebecka och Matilda till leksaks affären ja jonte hängde på.

Hon hadla lite saker handla även lite till Matilda handla för sina pengar.


SNart blir det lite lunch med pankaka ....


Sen berger vis oss till höör för att möta upp veronica hemma hos henne ( hon jobbar dag) Sen så tar vi kidsen till skånes djurpark  

Barnen ska ta sig ett dopp i poolen  

Sen åker vi hem till veronica igen där gubbarna sitter eller så tar dom en golf runda vem vet ???


Nä nu ska jag äta


Kram

Av Katrine - 16 juni 2011 07:36

Sitter jag här med min förkylning och väntar ....


Det så att beckas kompis från höganäs ska komma nu på morgonen då hennes mamma jobbar vid väla så kunde hon lämna här så dom kan leka annars måste dom vänta enda till i kväll känns inte så skoj då blir massa extra körande.

Kan man kombinera körningen så sparar vi alla på det, nu slipper ju hon vara på fritids.


Dom varit kompisar sen dagis och hennes mamma och pappa mycket trevliga och skojiga.


Hon ska sova över här tills i morgon så efter hennes pappas jobb kommer han inom hämtar henne ev även becka så kommer hon sova där.

Det händer att becka sover en hel helg hos dom blir lite tomt hemma men samtidigt så skoj att dom kan vara tillsammans.


Men jag har fått höra att hon mycket lugn och go hemma hos dom så den tråkiga Rebecka lägger hon hemma i en låda. Tar bara med den glada go Rebecka.


Min förkylning hänger fortfarande med och jag lite yr och matt i kroppen, men måste ju göra något med barnen kanske vet att jag lova Rebecka gå upp köpa hennes armband i leksaksbytiken kan ju hoppas hon glömt det men tror knappast det.


Lite trist att vara sjuk när det fint väder men man väljer ju inte väder eller sjukdom tråkigt nog. Tänk om man kunde välja när man ska vara sjuk ellet när man vill ha rätt väder undra hur det skulle gå när vi så många olika viljor i denna värld.


Nä måste jag vila huvudet


Kram 

Av Katrine - 15 juni 2011 20:27

Ja i dag vakna jag med värdens hals ont och feber kännsla men bara gå till jobbet.


Men i dag blev den lite annorlunda det var så att i går kväll såg jag att vi skulle vara 3 st på morgonen och vi klarar vara 2 st fråga Jonas lite snällt om jag kunde ta lite komp på morgon ca 1 timme då bärjar jag 7:45 i stället för 6:45.

Han sa oja det går hur bra som helst det ju jag och Nick som jobbar.
Jag tar då det lungt på morgonen skönt då jag ej mår tipp topp, gör vid mej och barnen tar det lugnt till dagis.

sen filosoferar jag på vägen till jobbet.
Men när jag kommer ner i källaren för att byta om ca 7:40 står min kollega Jonas där jag trodde först han hämta vågen men han såg lite besvärad och stressad ut.

Jo då vad är ottsen att han förover sig just i dag ????

Han vakna typ 6:50 snacka om han stressat pga han vissta han gav mej sovmorgon.


När jag kommer upp står lugna nick där säger ta det lungt allt är under kontroll.
Dessa två pågar stressar inte inget biter på dom ganska kul jobba med dom men visst i bland blir man lite frusterad på dom.


Jag fråga varför ringde ni inte mej svaret blev nä varför det ?


Men dagen sluta ju inte där utan när vi sen ska fika lite ( frukost) går Jonas runt som en liten yr höna vi undrar vad letar du efter min smörgås med messmör på ...Men vem har tagit den, jo då har susanne en annan av mina kolleger i farten trott att denna macka var gammal och att någon snott pålägget ansåg inte att den var något att ha.


Ja snacka om dag för jonas kan inte vara lätt ....


Sen for jag hem tog becka till tandis hon gick där i från stolt mycket fina tänder och inga hål och har 12 mjölktänder kvar att tappa så hon lite sen med det men bara bra då sliter hon inte på sina nya tänder.


Sen har jag sovit till och från på soffan känner mej överkörd ...Bara hoppas det snabbt över ...hatar vara förkyld hellre ont någon stanns tar en värktablett en förkyld spelar ingen roll vad man tar man lika förkyld endå..


nä nu ska jag glo på tv och slö surfa ...


Kram


Av Katrine - 15 juni 2011 06:17

Jag lova blogga om närmaste dagarna redan i går men som vanligt somna jag på soffan. Jobba ju kväll i går.


VI hade först en underbar lördags kväll då min underbara lille bror med familj och min underbara mamma och lillasyster.

Ja så hundarna så klart Haifa och Simila  

Det blev lite grillat och en del tokiga skratt och minner ...Bjuder er på någon bild

     

Ni hittar flera bilder i min bilddagbok


Sen så på söndagen bar det av till tosselilla för att barnen ska få leka av sig, vi hade fått 5 fribiljetter av länsförsäkringar alltid trevligt.

Vi fick köpa en biljett på plats så vi alla kunde gå med.


Det blev en hel del karuseller då vädret inte höllt för flera timmars bad men doppa oss lite endå.

Hade ju tur med vädret så kom liten skur vid 16 tiden var på slutet dom stänger ju kl 17.

Kommer liten bild på detta med

   

Dom hade skoj ....Om någon dag kan ni även se dessa bilder på bilddagboken har ej hunnt lägga ut bilderna ..kanske i kväll men lovar inget.Jo jonathan tog en lott för en tia och vann en hjälm en skate hjälm med eldflammor på han så stolt över detta.


Ja sen var det vanlig måndag det hände ej så mycket skola/dagis och jobb  .


Men sen i går var det skolavslutning och så stolt jag var, Becka och hennes bästis sjöng. så duktiga och vågliga ....
Även josefin trotsa sin förkylning och gick upp och sjöng med Julia även dom var vågliga och duktiga.

Jag så stålt över dom, helt underbara.


 
Dom var så fina mina töser :D 


Nä nu ska jag ta väcka mina små troll dom ska på dagis inte har dom sommarlov riktigt ännu,


Men lite av mysdagarna vi har haft


kram

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards