kaan74

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Katrine - 6 juni 2011 05:53

Ja då var det ny vecka hoppas den inte lika stressig som jag haft det förra veckan.


Hade kalas i torsdags som planerat, fick mycket hjälp av min svägerska och bror det uppskattar jag verkligen.

Det kom en del ungar vissa mer vilda en tama men det gick, Min man och bror fixa musiken, jag o min svägerska höllt ställningarna.
Blev en hel del lek och lite dans massa gottigheter.

Hon fick många fina presenter så hon var helt nöjd,

Finns flera bilder i bildagboken bara springa dit kolla  


När lokalen var städad kl sjönk jag ner i soffan Rebecka hade hade en sov kompis över och även Josefin  hade en, Ja vi hade ju Wille sovandes här.

Men det gick hur bra som helst.


Dom små var ju i småland hos farmor men tråkiga var att deras farmor blev inlagd hade mått dåligt, var sköldkörtlen som spöka på henne men som tur är fanns ju Marie till hands, du ska ha tack Marie som tog hand dom mina små troll.


Sen blev det jobb för hela slanten hela helgen jobba jag ska även dit snart jobba.

Men det blev en tuff helg då i lördags ringer min man till jobbet.

Han säger att han skadat sitt finger min tanke var först kan han inte ta hand om det själv men han förklara att han klämt den och att den inte såg normal ut.

Bara massa sig från jobbet var bara 30 min innan jag sluta.


Ingen vacker syn jag möts av men konstatera att den var ju bruten eller krossad och hemskt djupt sår som måste ses över av dom som kan det.


Min lördags em/ kväll tillbringades i vårdens fällor ....

Ja först ringa in till husensjö nya man ska göra, vi kom dit blev insläppta ev en gammal syrra som jag haft på jobbet.
Vi hant inte sitta länge förren han blev inkallad ojdå min husläkare som var i tjänst skönt då vet jag att vi får rätt hjälp.

Men dom konstatera att detta måste ortopeden ta hand om men först remiss till röntgen.


Bara köra till röntgen och dom tog bilden liten väntan sen ner till akuten ortorpeden fan vilken väntan. satt minst i 4 timmar innan någon läkare kunde titta på det.

Men han konstatera det vi redan misstänkte.

Han hade en kross skada i fingret och det läker av sig själv men han måste ha ett stöd på fingret, dom visst inte om dom skulle sy eller inte han stod övervägde länge man behöver sy men samtidigt risken att det infekteras.
Men dom besluta att endas lägga om det låta såret läka sig själv så vi lättare skulle kunna se en infektion, om han han får det så risken ganska stor att dom måste ta bort benbitar i fingret.
Så blev antibiotika i 5 dagar och sjukskrivning i 3 veckor men läkaren sa han inte behöver den om han inte vill men han kanske har svårt att jobba då han lyfter fixar på sitt jobb.


Men minst 1 vecka hemma med tanke på infektionen sen får han se sa han dessa män.


Man han märker ju av att det svårt att göra saker då fingret vissar att det finns med att göra ont och vara klumpig ....


 


Nä nu måste jag köra till mitt jobb, sen ledig 1 dag ....innan man ska jobba igen.


kram



  


Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards