kaan74

Alla inlägg under november 2011

Av Katrine - 20 november 2011 19:40

Jag har haft två ganska bra dagar när det gäller min smärta mm


Jag vakna ju på lördagen med skallebank   lite smärta i magen har det till och från vet ej varför om jag spänner mig pga "stygnen" ömar en del om man rör eller stöter vid, jag hoppas det släpper när jag tar bort dom.


Men annars har jag inte kännt av smärtan så mycket förren nu värker i kroppen, men åter till början.


I går var det ju fotboll för Jonathan   Då tog jag Felicia och Josefin med mig till Tassebo Rebecka var hos Matilda hela helgen.

Men på tassebo fynda jag lite saker helt nöjd ....Felican fick massa Pet shop för en billig peng så hon vara så glad hon köpte sig även penna och ett suddi...

Sen köpte Josefin någon kalle Anka tidining för billig peng.

Jag fynda ju fick köpt 2 spel till datorn och 2 filmer för endast 15 kr 
Ena filmen var Spy kid 3D och sen Kalle och Chocklad Fabriken Spelen är agent hugo roborumble och Kapten sabltand

        


Så visst kan man fynda på Tassebo har man saker man inte vet vart man ska göra av kan man skänka dom där...Dom ska ju ha Julmarknad den 4 Dec 11-15 bara gå dit kommer vara lott stånd och loppis kan man titta på alla söta katter bara ta er dig ....


För utom det köpte jag mig en Tomte har lite dåligt med julsaker samt en stjärna som ser ut som en gran lovar visa den på bild när den uppe ...Men detta kosta mig 30 kr rena fyndet har en bild på min tomte

   

Tyckte denna var fin ...inte en skråma.


Sen blev köra Josefin och hennes kompisar till Bio dom såg   Men det var lite otur att när vi kom dit efter som ena biljetten var bokad och betalad men ingen sitt plast det gjorde att 2 fick sitta tillsammans och 1 sitta själv men dom fick ju se den samtidigt så det var ju endå bra.

Dom tyckte filmen var mycket bra dom längtar till Del 2.

Under tiden hon var på Bio så var Jonathan och Felicia på Daniellas kalas på busfabriken.

sen hände inte mycket här mest lugnt ...


I dag så var kalle i väg hjälpte sin Pappa och jag hemma med 3 av barnen då Rebecka inte kommmit hem ännu. men jag passa på städa hela nedervåningen och fixa inför advent ...Nja bara gardiner lite annat ..Barnen hjälpte mig stor städa köket så här Advents fint blev det

 

Jag mycket nöjd .....Även gjort stora rummet men jag saknar en sladda så vill ej ta kort ännu men gardier på plats och min Julstjärna .....Men jag fick gjort min Advents stake

 


Men nu sitter jag här tar det lugnt kidsen ligger men ska bråkas lite gubben min på väg till jobbet ...


Ha en bra söndag


/K


Av Katrine - 18 november 2011 12:14

Jag ska bara skriva liten blogg innan jag ska ta tag i hemmet inget skoj men stort måste ...


I går var jag hemma hos underbara Diana drack kaffe trevligt kunna snacka lite även om det satt en med elefant öron vid sidan  

Med mig hem från henne fick jag en kass med kläder i det var ju perfekt till mig fanns 3 kofter ju bra jag är ganska frusen av mig  

Men det fanns även byxor fanns 5 par jeans och 2 par korta jeans byxa pefekta av allt dom passa mig några var lite förstort i midjan ett par satt lite tajt men snacka om pefekt  tusen tack för kassen ....


Nu behöver jag ju inte akut handla kläder..vill ju vänta inhandla en vår sommar garderob i stället  


Måsta  bara berätta kanske inte intressant för alla men jag så glad ....Hade inhandlat en BH 85 B på springhill efter som jag visste jag kommer behöva det men jag trodde inte att den skulle passa redan snacka om snopet.

Jag hade innan operation 95 b-c beroende på bh men till min förvåning så 2 stl ner snacka om man glad   

I dag har jag mest latat mig nä nu ska jag vara helt ärlig kolla lite på ekomoiska nja inget skoj men i bland ett måste.

Men på måndag tänkte jag kolla med FK att allt är i sin ordning med intyg o pengar mm.

Men jag kolla hur man änder vider och vänder sitter häcken fast där bak ...Men jag ska till Ullared endå det får gå.

Det troligast är att jag kommer jobba 50% i dec månad känna mina smärtor klarar det sen i Jan 75% för att sen gå upp till min heltid till Feb månad. Låter ganska bra men penga väg nja kan ju kvitta måste få må bra.


Sen gick upp på ikea skulle ha ljus och en hållare till första advent vilken tur jag hade då blev fynd.

Visst ville ha mellan block ljusen men varför när man fick dom stora tjocka för 5 kr st kostar ju 25 kr st annar det gäller med famile kortet man fick max 4 st men det blev ju bara 20 kr för 4 snacka om fynd :D visst bara dom vita men det passar perfekt till det jag ska ha dom till :D

Sen köpte jag plattan dom ska stå på hade ju vit och svart  blev svart nu ska jag bara handla mossa och lite annat som jag ska dekorera med  


Snart städa fixa tvätten mm så man kan hålla lite helg .. 


/K   

Av Katrine - 16 november 2011 18:39

Känner mig lite sådär, mest att jag tycker inget händer med min kropp menar många har redan förlorat ca 10 kg eller mer.

känns som jag gör fel ....Bara att vänta då.


Men en sak jag stol över är att jag inte bitit på mina naglar sen 25 okt så stolt över mig själv men jag tror att det har varit lite stress relaterat.


Men kanske blir bättre dag för dag inte många dagar kvar innan stygen ska bort och jag får äta lite pure kost, Men jag fuska lite i dag testa ta en banan det gick utan problem så nu kan jag få lite mjuk att tugga på i munnen ;D


/K

Av Katrine - 15 november 2011 19:55

I dag blev jag hem bjuden till Veronica   hon bara så lätt att umgås med man kan vara sig själv skönt att bara vara.

Hon bjöd mig på soppa   En god sådan Thai soppa mumma.

VI snacka om allt så skönt att prata handla allt om barnen till egna problem blev några skratt men inga tårar    

Tiden bara rusa i väg  

Men det blev en del   och en god soppa !! Tusen tack Veronica för i dag ...

Vi planera in en tur till Ullared inhandla klappar så bara längtar till resan dit blir en dag mitt i veckan i Dec ....


Men denna underbara fm sluta med att polisen stoppa mig nä jag rörde inte fort utan dom hade en kontroll dom kolla mitt körkort dom blev lite så hade ju mycket starkare färg än på kortet ....Sen kolla om om jag var nykter det var jag ...

Sen kolla dom däcken på bilen han kommentera att jag hade snygga däck och fäljar klart det var ju mannens bil hans ögon sten.


Sen blev det lite middag efter som vi skulle besöka skolan dom hade öppethus mellan 17-19 det var trevligt ganska många enligt vanliga fall.


Nu sitter jag här kollar lite på tv barnen sitter vid min sida snart sängen för dom och mannen ska till jobbet och jag nöljd med dagen


/K

Av Katrine - 13 november 2011 22:10

Jag kämpar med min diet men jag stött på problem kan inte få i mig mjölk varje gång jag tagit yoggin mår jag inget vidare efter åt yr illa mående haft i det ena efter det andra men nä har svårt för det.

Jag längtar tills puren kan jag åtminstånde ta lite gröt lättare för det även om jag ingen fan av det...


Men bara gått 5 dagar ..har till den 15 dec sen kan jag äta lite grovbröd vet ej men kan inte med rena mjölk smaken, måste prova kesella men rädd må skit av det ...


Men jag tror jag minskat 2 kg så det ju inte helt i onödan ....


Ja denna helgen har inte hänta så mycket :D


I lördags var jeg med kolla när sonen spela men jag var tvungen att åka hem innan det var slut då jag mådde dåligt som jag gör nu mera efter frukosten.

Hem och vila lite sen kom underbara Veronica och hennes familj, hängde med henne några ärende så nu jag inspererad göra fint till Julen ...

Blev en del snack och prat om ev resa till Ullared vi får se hur det blir ...

Men nu hoppas jag min underbara vän piggnar till och blir frisk ....


Ja som vanligt kunde inte killarna hålla sig borta från flskan   Det som har dom inte golfen måste dom ha något annat jajja det våra män ...


I dag var jag hemma hos min underbara mamma snacka lite det så avslappnat och jag kan verkligen snacka om allt det känns så underbart hon fick kort på barnen men dumma mig glömde hennes ljus ..låter lite knäppt men hon fick en fin ljusgrej men hon vågar ej bränna ljuset för det var fint så jag gick upp köpte ett till henne men jag vet hon kommer endå inte elda det suck men det min underbara mamma.


Jag fick tips av min mamma som jag ska kolla upp se om det finns något man ju inte rik så tassebo har ju försäljning av diverse saker och det går till katterna, ska kolla lite kläder där ja jag vet det begagnat men inget fel på det så blir ett besök där på lördag tror jag ....


Vad det gäller jag fått ide om ang julen det stannar i mitt huvud hoppas jag kan få det som jag vill men lite medel så kan det säket bli bra ....


/K 

Av Katrine - 11 november 2011 13:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Katrine - 11 november 2011 00:57

Ja då har även denna dagen passerat och jag stolt över mig själv.

Menar lyckats bra även om jag fattas 1 dl för att få i mig 1500 ml dom vill ´ju man ska få i sig 1½ liter om dagen.

men känner endå att jag varit duktig.


Jag har inte gjort mycket alls tagit mesta dels lungt gått runt lite i lägenheten det stramar och ömmar ju mina sår och känner av värken om jag för aktiv. Dom ringde från Aleris för att kolla hur jag mådde efter som jag hade ju haft migrän anfall, kolla lite läget med mig så nu ringer dom nästa vecka igen,

Jag hade kidsen hemma själv liten stund då mannen hämta bilen han har ju fått nya däck .... Samt fick han ju köra kidsen på sina aktiviteter.

Jag så stolt över dom 2 minsta efter som dom fullt medvetna om att jag har ont svårt att resa mig hastigt så dom har verkligen hjälp varandra och även hjälpt mig lite låtit mej vila dom sett till att jag har det bra.


SÅ visst kan dom i bland....

Det blev en promenad till min bror sonen skulle ha hem sin cykel det gick bra att ta sig dit hem sen hem efter halva vägen fick jag ont mådde ej så bra men ville ju inte visa det allt för mycket så jag ber samman ...bara hoppas mannen inte märkte min smärta allt för mycket.


I morgon eller senare  i dag kanske man ska skriva ska jag ta mig till jobbet lämna mitt intyg samt skicka till FK mm hämta ett paket sen jag väll mer eller mindere dö ....Just ja ska inom vc kolla med dom ang mina klamrar se om jag ska boka en tid eller bara komma droppa in.


Men jag en önskan och det är att veronica kan träffa mig på lördag....Sen vill jag kunna hälsa på mamma i helgen så får ev bli söndag fast mannen kan ju inte ska på utbildning hade passat åka till mamma kanske få lite avlastning om jag har lite ont ...


Nu kallar sängen nja inte riktigt ska ju bara lägga in bilder


///K

Av Katrine - 10 november 2011 15:45

Jag vet inte om man kan säga dag 2 eller man ska kalla det dag 1 men jag säger dag 2 då jag blev oprerad den 8 nov och det jag skriver om nu handlar om dag 9 nov .


Ja som sakt fick ju migrän anfall inget vidare men dom kom in kl 6 på morgonen ville vi skulle gå upp dela rum med 2 st tjejor som var inne på samma dag som jag.

Dom verka pigga men inte jag nog pga migränen jag gick upp tog kläder gick mot duschen men den var upptagen så jag skulle gå tillbaka blixtra det till och migränen slog till mådde så mycket illa fick ringa på dom, dom kom in till mig och sa dom skulle prata med läkren ca 10 min senare kom dom satte dropp och gav mig flytande medicin rakt in i blodet sa jag skulle lägga mig.

En av dom som låg i rummet hjälpte mig att få på täcke och släkte ner sen sov jag. vakna vid 9 tiden dom hade redan ätit sin frukost och jag satte mig ner fick min yoggi 150 ml skulle jag få i mig...Hade sällskap av en man som med hade oprerat sig samma dag som jag timmen innan mig.

Vi prata lite skratta men ingen hitt att skratta och gäspa eller hosta med 5 ingångs hål känndes som man hade blivet överkör :D Dom hade ju blåst upp bröst korgen under operationen så man lite gasig och spänd ...

Men jag hade inga problem att få i mig yoggin det var riktigt gott vissa hade haft problem men inte jag.

Jag gick runder lite men kände av mitt huvud och dom visste inte om jag fick åka hem efter stund sa dom okej att det gick bra men fick vänta till kl 16 utskrivningen är ju 14.


Vi fick sen samtal i gruppen som skulle hem med sjuksköterskan om lite saker som var viktiga då fråga hon om vi ville ha kaffe ja visst längtat efter det fick jag gott var det.

Mycket bra inf och tips och återigen berömde vi dom deras bemötande och glada positiva dom är.


Sen var det lunch en soppa fisk såg inget vidare god ut men ack vad jag bedrog mig var hur god som helst åt såg glad ut ska ta ca 30 min att äta sen ska man vänta i 30 min innan man får dricka det var mjölk ingen vidare god smak hatar mjölk men blir att lära sig dricka det.


Sen kom läkaren inf oss en del han sa till mig att sluta helt med diabetest medicinen va redan ja han sa över 13 mer än 2 gånger ska jag kontakta min diabets sköterska så måste hålla koll på det.

Vi ska ta sprutor mot blod propp i ca 9 dagar sen inget mer sen ska vi ta mot magsåg i 2 månder morgon och kväll.

Samt dom mediciner jag har sedan innan min antideprisiva.
När vi flytat i 2 v går över till pure då ska vi ta alla dom andra medicinerna.

Fick lite papper samt sjukskrivning i 4 v så till den 5 dec sjukskriven helt..sen vet jag ju inte mer.

Man fick ett kort som man kan prova visa i vid problem i resturanger men inte alltid det funkar, samt viktiga telenr och inf som kan vara bra kunna visa upp Samt lägger jag lite andra bilder ...


        

nr är kortet jag prata om andra bilden goda maten man fick vid operationen och sen ser ni kanylen ja det är jag innan operation och sist ser ni vart dom varit rotat :D


/K

  

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards