kaan74

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Operationen.....

Av Katrine - 10 november 2011 14:34

nu orkar jag skriva ner lite om min operation.


Då kom den dage jag både längtat efter och kännt lite ångest för rädsla.

Det var den 8 november kl var 04 på morgonen och jag hade inte sovit många knop men det ju inte så konstigt finns alltid en oro att något ska hända.

Jag tog skrubba mig enligt föreskrifterna jag fick man skulle köpa något på apoteket som man skulle använda sig av.

Sen packa jag det sista och väckte kidsen sen satte sig flisan och jag och mannen styrde bilen mot Krianstad.


Vi var framme halv sju och jag skulle vara där kl sju för inskrivning satt vänta såg man några komma gåendes i korridoren vanka fram och tillbaka någon av dom kört många mil.


Dom kom tog emot mig och min man och barn fick gå sin väg jag var så nervös för vågen att jag skaka när jag stod där men hon var trevlig sa detta klarar du med stapplande steg klev jag upp på vågen den visa 95,5 kg jag vägde 103 kg när jag börja min vandring ( enligt deras våg ) - 7.5 kg nerverna stanna upp och jag var inte nervös längre för vikten.

Blev midjemått med hade 119 cm vid deras träff och nu 113 cm det var ganska häftigt inte tänkt så mycket på midjemåtttet hela 6 cm mindre snacka om man blev paff.


Sen visa hon mig lite av avdelningen på väg till sängen jag skulle ha längst ner hade dom salen där man ligger efter operationen så kallad uppvaket. Ligger 3 st åt gången där sköterska hela tiden som kollar, när jag kom in så var där redan en sängborta en som var på operation och sen en man som var efter henne sen då jag så ca 9:15 ska jag gå ner till operation ja ni läste rätt gå ner man kör sin säng ner mest för man ska hålla igång.


Jag fick glukos dropp och antibiotika sen var det till att traska runt lite mycket nerverna men samtidigt oron om att gör man rätt eller fel vad kan hände mm.

Sen under väntan träffa jag en hurtig narkosläkare han var dansk mycket trevligt och rolig medel ålders man.

Sen kom även läkarna som ska operara mig ena han norsk den andra svenks mycket trevliga och pratglada typer.

Dom fick en att lätta lite från nerverna lite.


Ja sköterska mycket trevliga inget att klaga på innan operation.


När jag satt utan för operations salen blev jag rädd fick lite panik kännsla inom mig men så fort läkaren kom hämta mig så var det som allt släppte nu var det dags att ta steget in mitt nya liv...Han fråga mig är du redo för ny start.


Kom in i salen träffa alla sen var det att hoppa upp på sängen och dom börja förbereda genom spänna fast benen man ligger tydligen inte rakt utan man lutas nedåt med benen som halv stående ställning sen bad dom räkna kom till 4 sen jag helt borta ett par timmar.


Jag vakna upp men ack så trött dom ville jag gick lite men jag minns inget av det men jag hade tydligen ringt kalle och svamlat hehe narkosen satt i men han fick veta att jag levde hehe.

Sen på natten fick jag kraft migrän och detta var olidigt ville kräka men kunde inte allt var så jobbigt fick medicin men den tog bara det värsta jobbigt men när tog tabletten hamna den på tvären och det var ingen hitt alls...


Men dom ville jag skulle röra mig lite men sova lite med inte så lätt för den jag hade i rummet hade en snark maskin suck vad den lätt.


Fortsättning följer


/K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards