kaan74

Direktlänk till inlägg 2 maj 2020

vilken vecka

Av Katrine - 2 maj 2020 19:37

Känner mej totalt orkeslös, gör det jag orkar när jag orkar.

Men just nu kan jag inte lägga mig då mannen valt ha över några vänner 2 st men va fan då kan man ju inte sova.

Se mig ligga snarka och dreggla ingen trevlig syn, har ju bara ett par gardiner mellan säng och vardagsrum ....


Det varit händelserik vecka, Jag fick ju från tisdagen fasta från kl 15 enda jag fick ta in innan kl 18 var någon form av vätska som ljus som ev vatten..från kl 18 till 21 skulle jag få i mig 3 liter skitmedel som jag skulle inta varje kvart. Det var ingen vidare på smaken, kändes lite fet i konisitensen, kan inte beskriva smaken då smaka inget. Enligt instruktionen så ska det efter första litern ge effekt men jag märkte inget, inte ens när kl var 21 hade jag kännt något eller hänt något, skumt men jag inte konstig för inget ....Men så lagom vid 01 körde min mage igång, så sova blev det inte mycket av...Kl 7 var det att inta sista 1 litern samma procedur. Huvudvärken kom som brev på posten, men om min mage var tömd vet jag ej men jag hade lite aning om att den inte var det. 

Så var det ner till besöket nervös 12.40 var det dags. Dom var jätte trevliga och hade visst lugn som smitta av sig.Men som jag misstänkte gick ej undersökningen att ut föra, så var tvungen att återkomma, tyckte synd om mig så dom boka in mig dagen efter.

Det innebär att jag fick inte äta utan skulle inta ytterliggare 4 liter   sa till dom måste ha något med näring jag helt slut, dom sa att okej ta något nu men flytande och det skulle vara ljusvätska, efter som mannen min var hungrig gick vi till Budda och han åt jag fick ta mig en soppa.


Sen var det vara inta magmedel igen, kan ju säga att jag och toa var bästa vänner.


På torsdagen kl 8 skulle jag vara på VC för intravenöst järn, bara rädd att min mage skulle sätta mera fart när jag låg fick dropp.

Men klara det hant hem som tur är ...


Sen så fick jag ta mig ner till läkarstationen där dom skulle utföra undersökningen, men denna gången gick det, men en obehaglig kännsla men jag fick se hur min tjocktarm såg ut, dom hitta inget konstigt så inga polyper eller annat. var att pusta ut men kände mig som en uppblåst ballong, gällde att inte pluggen släppte inna jag hinner hem.

Men hem och få efterlängtad koppkaffe och bulle, kan säga var det godaste jag fått i mig.


Jag fick ju vara hemma denna natt med från jobb så jag somna vid 22 helt utmattad. Men sömnen blev kort för vid 3 tiden fick min minsta värsta host attaken vi kunde ej häva den lätt som krupp, så vid 5 tiden gav vi upp och ringde 112 och en ambullans kom med blåljus då hon inte fick luft. Dom var hur trevliga som helst och det blev en tur till barnakuten. 

Men på vägen så stanna dom till för att dom råka köra på en fågel och efter som dom körde med blå ljus kan dom ej stanna.

Det gjorde dom på vägen in då, körde som prrio 2.

När vi kom fram eka det tomt inne på akuten, man går ju igenom medcin akuten och det var hur tomt som helst.

Även uppe på barn var det tomt inte en enda helt otroligt då allt brukar vara någon där.

Dom tog in oss på rummet och läkaren och ssk kom in hade skydd på sig och stanna inne hos oss tills dom fick svar på proverna och det visa inget ingen infektion eller något, troligen så hade hon något som retade henne i halsen som nu inte finns kvar. bara hem med intrsuktioner att ta lite hostmedicin, halstablett för att häva hostan.


Men trött var jag när vi åkte hem, ingen vila hämta släp tömde på skräp var på tippen kl 9 för att hinna innan alla skulle dit.

Sen skulle jag träffa min mamma då det var länge sedan, hjälpte henne handla sen hem till oss och fika sedan kära hem henne. lite grillande på det somna vid 22 tiden sov till i morse.


Åkte till skurup ja åkte josse körde ner dit och sedan hem, det gick hur bra som helst.

Kul att träffa Marie dom andra var ej hemma men vad gör det.


Nu så är det så att gubben lyssnar på Björn Rosenström live bara gilla läget.


Just nu längtar jag till juni ska äntligen gör det jag funderat på ingen återvändo pga min dotter ska med göra det samma dag snacka om jag nervös ...


Ha det gött 

/K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards