kaan74

Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Katrine - 14 mars 2020 04:12

Enda som man kan läsa om i tidningen och lyssna på är om corana, jag så trött på detta nu. JA det hemskt virus som har fått fäste i vårt land och i världen.

Men hade folk hållt sig till regler och förmaningar så kanske det minimerat, smittan.


Jag är både för och mot att stänga skolor/dagis så länge personerna är friska på skolan. Men jag vet att stänger man ner detta ja då borde man ju stänga ner andra ställen också.

Jag förstår att viss del av barnen inte förstår detta med hygien, men samtidigt så små måste man ju lära dom.

Sen kan man kanske anställa mera personal så man kan ha mindre grupper och bättre koll. Stänger man ska ju barnen ta igen detta, det kan vara svårt.


En annan sak som ganska komiskt är att folk är ju inte kloka som hamstrar massa från butikerna det är som jag ska ha ingen annan.


Kan förstå att man rädd att saker ska ta slut, men måste man vara så egoistisk att man tänker på sig själv.

När jag ska handla min vecko handling så kanske det inget finns och jag får trolla olika mat rätter.


Nä ganska trött på att det enda man hör just nu corana, men jag inte rädd även om jag kanske borde vara det så jag så kallad riskzonen men det finns dom som det värre för enligt mig.


Jag kan bara skydda mig genom att använda tvål och vatten undvika vara där massa folk, sen kanske man inte behöver stå titta på en person som hostar rakt ut bättre av hålla lite avstånd.

Sedan vara på mina barn om det samma.


Men annars är vi ju friska, så det lite trist att massa skoj blir inställt, mannen min skulle till malmö i dag lördag men på öl och whisky mässan men efter som det stort många kommer så ställdes det in.

Han skulle åka på måndag till stockholm vara bort 3 nätter på utbildning men även detta inställt. Ganska tråkigt helst om man ville det.

Andra saker som ställs in och flyttar datum men jaja vad ska man göra tråkigt med ett måste.


Blir att vara hemma och ha det bra.


Annars så händer inte så mycket har 2 nätter till innan jag ledig från jobbet, just nu är min energi på sparlåga ingen lust med något, helst ha täcket över huvudet och bara fly bort.

Men man har ju sina barn och sitt jobb att ta hänsyn till bara gilla läget.


Ha det gött

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards