kaan74

Direktlänk till inlägg 3 februari 2019

Positiva tankar

Av Katrine - 3 februari 2019 03:26

Redan februari!!!

Jag tycker det går snabbt massor med saker som figurerar i mittt huvud.

Jag fick gjort en sak och jag känner mig så nöjd rensa lite skåp i köket så jag kunde få in lite saker som stod framme på diskbänken, hade en del som bara stod samla damm och plats men saker som jag både använder i bland och saker jag inte använder så ofta men inte vill göra mig av med.


Men jag mera projekt som jag måste ordna med så månaderna får stanna upp lite så jag slipper känna mig stressad.


Men jag fick en ide, nu när min tös ska komma hem till sommaren igen så ska hon få plats både med kläder och sig själv, tanken var att hon ska dela med mig och mannen i stora garderoben jag har under trappan, men kom på det finns en garderob i hallen igentligen en städskrubb, men det finns hyllplan och man kan hänga kläder, just nu är den fylld med skor och ytterkläder en del av det är inget som vi andvänder utan blivet en avlastnings garderob till det, så min tanke är att röja ur den och dom få jackor och skor vi ska ha kvar kan jag har i tvättstugan har en garderob där som en liten del ej används mer än till massa skit ...


SÅ kan hon ta den i hallen och sedan även använda sig av våran till lite som ej får plats...Se i bland kan jag få ideer...


Tanken är även att stora sovrummet ska min stora del med lillan.. Vi ska måla rummet i en ljusgrååskala samt riva ner tapeten delen just nu är det häst tapet.
Sen ska vi fixa en ny garderob som vi ska sätta från väggen och ut så ena delen, den man öppnar dörren ska vara mot den halva som lillan ska ha och då baksidan till min stora. Hon kan då välja om hon vill ha tapet på den eller själv klä den med sina saker.

Men det gör att det blir en del öppet och där ska vi sätta en vejer och sedan tyg så kan man dra för eller ha öppet, det gör det endå lite privat dock ej ljud isolerat men man kan ej få allt.


Sen ska dom ju så klart ha sina sängar ev gör jag kuddar som dom kan ha luta sig på så blir typ en soffa.

Men så behöver dom ju så klart hyller så jag ska lite högre upp på väggen ha hyllor samt ha sådana tavelhyllor.
Sedan ska jag göra ett skrivbort vill ej ha det för brett mer långt så dom  kan ha den vid den väggen som inte garderoben står på, samt att ena halvan en data och andra lillans smink mm


Sen får vi se vad som mer kan få plats min stora vill ha en liten hylla ha böcker på ..vi får se.

Jag vill även kunna köpa ny gardin och nya lampor så dom kan ha på sin egna halva.


Men jag har till sommaren på mig typ innan den 14 juni för det så hon tar studenten och flyttar hem ...ska bli skoj men även lite skrämmande hur hon ska anpassa sig till att inte vara ensam samt inte ha något att göra till Hösten.


Men som sakt hon söker massa sommarjobb och vanliga jobb men det lite svårare för henne då hon vill ju jobba med djur men under själva sommarjobbs perioden så kan hon ta lite av varje.

Intressant just nu är att hon sökte på Ikea och kom med första steget så hon fick filma sin interjuv...dom så klart frågar om hon kan jobba till hösten, det sa hon att det kunde hon så nu bara vänta...


Men inte bara det som hon intresserad av utan testa åka som volontär ja det inget man tjänar pengar på men man får erfarenhet och ser bra ut i CV.

Har nu i helsingborg att är man mellan 18-30 kan man gå, och åka på voläntär jobb inom EU, nästan alla Eu länder är med. Det bästa är att dom seriös och dom skickar inte väg utan det process och man ska skriva CV mm lämna in till en här i kommunen som sedan kollar hjälper till att få i vägen ansökan, man man vara i väg 2 månader upp till 1 år och det olika projekt man kan söka åka på.

Dom står för boende och maten samt resor som berör själva projektet, samt hälso försäkring, introdoktion på språket i det landet. Samt flyg resan till platsen samt resan hem. får lite fickpengar, men man blir inte rik. Detta står dom för så bekostar inget av det.


Sen så har man 3 mötes träffa när man är i landet där man träffar andra voläntärer.

Jag var på information möte om det hela, och min stora intresserad att åka efter Aug månad.

Hon kommer att få intyg på det hon gjort så hon kan använda detta i sin CV det ökar ju möjligheterna att få jobb.


Lovar att uppdaterar er hur det hela går.


Sen så glad över att se min ena dotter nu mår bättre, hon varit/är depprimerad men det på rätt håll, hon även tagit tag i att träna på gym, det skoj hennes kille han tränar oxså.

Ja dom jättekära kul att se dom och höra så glad hon är..


Nä nu ska jag jobba lite igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards