kaan74

Direktlänk till inlägg 6 januari 2019

Välkommen 2019

Av Katrine - 6 januari 2019 22:19

Nytt år och nya utmaningar väntar.

Jag vet redan några men dom ska inte vara så svåra.

 

Ja har ni avlagt några löften ? 

Själv har jag inga efter som jag vet att jag kan inte hålla dom, så varför då lova något som jag inte kan uppfylla.

 

Men jag sagt till mig själv att jag måste ta tag i min kost och försöka göra det jag vill när jag kan.

 

Jag ganska tacksam just nu menar känns ändå som vissa saker vänder till det bättre.

 

För detta år tar min äldsta studenten och hon av med smärtan hon haft senaste halv året, dom gjorde en akut operation så nu stenarna ett minne blott.
Hon ska få åka till syd Afrika i 3 veckor på praktik, ju bra så underbart har själv varit i det land även om det ett ex antal år sedan.

Sen kommer hon ju flytta hem till sommaren så skönt att ha henne närmare, så då ny utmaning för henne söka jobb, men det måste hon göra redan nu.

 

Min andra tös haft det lite tufft senaste 2 månaderna, men nu har det börja vända och hon mår bättre, fast hon har en bit kvar måste komma till och få prata med någon som proffs på just det som felar henne.

Hon har gjort en bra termin i skolan så nu ska hon bara fortsätta i den banan. 

Hon har träffat en fin kille som både omtänksam, snäll och får henne att må bra. Fortfarande på smekmånad mellan dom men jag hoppas det kan hålla bra tag , för han bra för henne.

 

Min son han fick sin efter längtande game stol.

Han kämpar på i skolan kan tycka med dom problem han har så har han gjort bra termin, bra kämpat.

 

Sen har vi den minsta hon fick äntligen vara med en av sina bästa vänner, hon bor i Tyskland just nu, det våran gamla granne så hon ju som vårat extra barn, 

Även om dom hade svårt med det språkliga så klara dom det fint , hon hade tappat lite av det svenska språket och min dotter har svårt med engelska kan ju inte tyska.

 

 

Min man han kämpar på med sin vikt han ser ut att må bra. Så stolt över honom.

 

Jag mår som jag brukar det går i vågor men jag kämpar på.

 

Ska försöka blogga lite oftare, men som ni vet så inte bra på hålla det jag lovar när det gäller bloggen, men måste då jag tycker det skoj.

 

Love K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrine - 9 mars 2022 12:52


Sitter man på tåget på väg hem har nyss lämnat Stockholm central på väg till lund där jag behöver byta tåg igen innan jag hemma. Varit hos min dotter sedan torsdag kväll till i morse. Har inte gjort så mycket mer än haft det trevligt. Så skönt man...

Av Katrine - 26 februari 2022 02:02

Hallå alla det var ett tag sedan men jag haft massa i huvudet, det knapp jag får plast med allt      Nu snart mars månad och händer en del jag fyller år så även gubben men inget skriva om. Jag ska åka till min dotter blir en lång tåg resa men s...

Av Katrine - 7 februari 2022 04:11

Vissa saker ska man ha begravda men ibland ploppar dom upp i huvudet, nä jag har inga skellet i garderoben. Men i bland hör man en låt eller kör eller gå förbi ett ställe, då händer det att man funderar. Kör ju ofta förbi mina morföräldrars hem s...

Av Katrine - 4 februari 2022 04:27

Innan i dag ville jag bara sätta mig i bilen och köra till min dotter, när hon ringde var så ledsen. En av hennes bäbisar ( katter)  Hade varit hos veterinären pga hon inte riktigt är frisk, dom gjorde röntgen men dom kunde inte vara helt säkra på ...

Av Katrine - 3 februari 2022 02:50

Ska snart lägga mig försöka sova men tänkte slänger in ett par rader. Har varit ledig sedan söndags morgon ska gå på i dag kl 21, då redan ny dag. Kom på om 1 månad ska jag få åka till min dotter, ska bli skoj hoppas på fint väder så man kan gå u...

Presentation


Välkommen till mitt liv..


Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards